Kurs Prawa zamówień publicznych (3 dni). Specjalistyczne warsztaty praktyczne
Szkolenie 3-dniowe
Kurs z zamówień publicznych omawia: przygotowanie postępowania PZP, zamówienia podprogowe nie objęte reżimem PZP, zamówienia krajowe, zamówienia unijne, realizacja postępowania od strony Zamawiającego i od stromy Wykonawcy, umowa ws. zamówienia publicznego i jej monitorowanie, środki ochrony prawej i kontrola zamówień publicznych, przygotowanie dokumentów zamówienia przez Zamawiających, tworzenie oferty przez Wykonawcę i odpowiedzi na wezwania Zamawiającego.
Opis szkolenia
By prawidłowo realizować zadania związane z zamówieniami publicznymi, po stronie Zamawiającego, a także po stronie Wykonawcy, ważne jest posiadanie odpowiedniej wiedzy, opartej przede wszystkim na znajomości Prawa zamówień publicznych oraz umiejętności zastosowania jej w praktyce.
Proponujemy Państwu specjalistyczny kurs z Prawa zamówień publicznych, prowadzony przez wieloletniego praktyka po obu stronach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, byłego arbitra z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i certyfikowanego audytora.
Kurs umożliwi zapoznanie się w praktyczny sposób z przepisami ustawy PZP. Uwzględnia on potrzeby osób, które realizują zadania w oparciu o Prawo zamówień publicznych zarówno u Zamawiającego, jak i u Wykonawcy.
Cele szkolenia:
- Kurs stanowi kompendium wiedzy z zakresu praktycznego zastosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
- Udział w kursie pozwoli Uczestnikom zapoznać się z Prawem zamówień publicznych w sposób jasny, przejrzysty i zdobyć oraz rozwinąć umiejętności potrzebne do prawidłowej realizacji obowiązków na stanowisku związanym z zamówieniami publicznymi po obu stronach postępowania
- Kurs stanowi przydatną analizę ustawy PZP - w celu optymalnego realizowania swoich zadań i praktycznego użytkowania ustawy Prawo zamówień publicznych
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- uzyskanie od podstaw systematycznej wiedzy w zakresie ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. ze zmianami,
- uzyskanie kompetencji w zakresie praktycznego stosowania przepisów nowej ustawy Prawo zamówień publicznych - w odniesieniu do czynności przygotowawczych, czynności w postępowaniu zarówno powyżej jak i poniżej progów unijnych,
- uzyskanie wiedzy i umiejętności tworzenia podstawowych dokumentów zamówienia - bezpiecznie, z nastawieniem na efektywne, celowe i oszczędne realizowanie zamówień (trener dodatkowo wyposaży Uczestników szkolenia w listy samokontroli oraz praktyczne wzory dokumentów),
- zdobycie nowych kompetencji, utrwalenie i uzupełnienie posiadanej wiedzy i umiejętności potrzebnych zarówno od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy w realizacji zamówień objętych tematem szkolenia.
Podczas zajęć uczestnicy wchodzą w rolę organizatorów przetargu lub wykonawców, tworząc dokumenty przetargowe, oferty, oceniając oferty, rozstrzygając postępowania. W trakcie szkolenia będą rozstrzygane konkretne problemy, uczestnicy będą realizować wybrane czynności w postępowaniu i walczyć o swoje interesy w przetargu publicznym.
Grupa docelowa:
- Wszystkie osoby, które zajmują się/chcą zajmować się zamówieniami publicznymi po stronie Zamawiających - w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: jednostek samorządowych, rządowych, szpitali, wojska, instytucji kultury, badawczych, uczelni państwowych, innych instytucji edukacyjnych, zamawiających sektorowych oraz wszystkich innych jednostek zobligowanych do stosowania ustawy PZP przy realizacji zakupów,
- Wszystkie osoby, które zajmują się/chcą zajmować się zamówieniami publicznymi po stronie Wykonawców, tj. nieograniczonego kręgu różnych przedsiębiorców i firm
- Szkoleniem powinny zainteresować się także osoby zarządzające, które chcą oddelegować na nie pracowników, którzy będą zajmować się realizacją postępowań albo przygotowaniem ofert lub prowadzeniem negocjacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Metody prowadzenia zajęć:
- wykład
- analiza przypadku
- ćwiczenia polegające na tworzeniu dokumentów przetargowych i ofert pod okiem trenera
- burza mózgów oraz inne aktywizujące formy szkolenia
Program
DZIEŃ I, zajęcia w godz. 10.00-17.00
SESJA I. WPROWADZENIE DO USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH (zwanej dalej PZP)
- Cel i znaczenie ustawy PZP - krótkie wprowadzenie
- Systematyka ustawy PZP - jak z niej korzystać, a nie uczyć się ustawy na pamięć
- Najważniejsze definicje - które trzeba znać, dla właściwej interpretacji przepisów
- Do czego nie stosuje się Prawa zamówień publicznych – czyli wyłączenia z reżimu PZP
- Od jakich progów wartościowych stosuje się ustawę PZP i jak wyglądają podstawowe zasady realizacji zamówień publicznych
SESJA II. PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA
W ramach tej sesji: przykłady, schematy czynności, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Wstępne konsultacje rynkowe – etap przygotowania postępowania
- Udział Wykonawcy we wstępnych konsultacjach rynkowych – zasady, praktyki.
- Inne czynności poprzedzające postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - w tym analiza potrzeb i wymagań
- Opis przedmiotu zamówienia
- Szacowanie wartości zamówienia
SESJA III. ZAMÓWIENIA PODPROGOWE – NIE OBJĘTE REŻIMEM PZP
W ramach tej sesji: przykłady, schematy czynności, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Progi, realizacja, rekomendacje i praktyczne wskazówki
- Co to za zamówienia i jak ma ich szukać Wykonawca i brać w nich udział
- Przykłady dokumentacji w zamówieniach podprogowych
- Jak składać oferty w takich postępowaniach
- Jak Wykonawca może kwestionować realizację tych postępowań przez Zamawiających
DZIEŃ II, zajęcia w godz. 09.00-16.00
SESJA IV. ZAMÓWIENIA TZW. KRAJOWE - TRZY WARIANTY
W ramach tej sesji: przykłady, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Schemat czynności w trzech wersjach Zamawiającego
- Schemat czynności w trzech wersjach Wykonawcy
- Zastosowanie właściwych pozostałych przepisów
- Przykłady - analiza korzyści w trzech wersjach dla Zamawiającego i dla Wykonawcy
- Pozostałe dozwolone tryby w procedurze krajowej.
SESJA V. ZAMÓWIENIA - TZW. UNIJNE
W ramach tej sesji: przykłady, schematy procedur, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Analiza najważniejszych przepisów, ich znaczenie, skutki dla Wykonawców i dla Zamawiających
- Prezentacja przepisów dotyczących poszczególnych trybów
- Procedury otwarte i zamknięte
- Odformalizowanie i zasady realizacji trybu zamówienia z wolnej ręki od strony Zamawiającego i Wykonawcy.
SESJA VI. REALIZACJA POSTĘPOWANIA: CZYNNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO W POSTĘPOWANIU I SPOJRZENIE OD STRONY WYKONAWCY
W ramach tej sesji: przykłady, orzecznictwo, ćwiczenia, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Ogłoszenia i inne dokumenty zamówienia – zakres treści, zasady opracowania, forma
- Katalog obligatoryjnych i fakultatywnych przesłanek wykluczenia
- Tzw. pozytywne warunki udziału i ich weryfikacja
- Poleganie na zasobach podmiotów trzecich i podwykonawstwa
- Reguły w zakresie składania podmiotowych środków dowodowych
- Zasady oceny ofert i procedura odwrócona
- Dobór kryteriów oceny ofert i ich zastosowanie
- Terminy związania ofertą – doprecyzowanie przepisów w dokumentach zamówienia
- Zasady ustalania i wnoszenia wadium
- Unieważnienie postępowania
- Komunikacja z Wykonawcą - elektronizacja - problemy, rozwiązania, orzecznictwo
SESJA VII. UMOWA W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO I JEJ MONITOROWANIE
W ramach tej sesji: przykłady, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Najważniejsze zasady dotyczące umowy:
- Zakres obligatoryjnych zapisów w umowie
- Zakazy w zakresie rażąco nieproporcjonalnego kształtowania niektórych postanowień umowy
- Określenie klauzul niedozwolonych w umowie w sprawie zamówienia publicznego
- Klauzule waloryzacyjne i ich konsekwencje dla Wykonawców
- Ugoda i pozostałe zmiany w zakresie umów
- Raport z realizacji zamówienia i jego konsekwencje dla Wykonawców
DZIEŃ III, zajęcia w godz. 09.00-16.00
SESJA VIII. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ I KONTROLA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
W ramach tej sesji: przykłady, krótkie testy rozwiązywane wspólnie dla utrwalenia treści kursu
- Zasady w zakresie rozpoznawania odwołań przez KIO
- Wprowadzenie mechanizmów służących ujednoliceniu orzecznictwa dotyczącego zamówień publicznych
- Skarga na orzeczenie KIO - zmiany
- Wprowadzenie przepisów dotyczących systemu i zasad kontroli udzielania zamówień publicznych
- Wprowadzenie do ustawy regulacji dotyczących postępowania koncyliacyjnego w przypadku sporów powstałych w trakcie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego o dużej wartości
SESJA IX. TWORZENIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA
W ramach tej sesji: arkusze samooceny w zakresie przygotowania warunków zamówienia
- Ogłoszenia i inne dokumenty zamówienia – przygotowanie przykładowych najważniejszych dokumentów
- Wezwania do wyjaśnień – uzupełniania dokumentów lub oświadczeń
- Ocena ofert – zasady i technika
SESJA X. PRZYGOTOWANIE OFERTY I ODPOWIEDZI NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCYCH
W ramach tej sesji: arkusze samooceny w zakresie przygotowania ofert
- Czynności poprzedzająca przygotowanie oferty - nauka czytania przykładowych specyfikacji warunków zamówienia
- Sporządzanie na podstawie ogłoszeń lub specyfikacji przykładowych ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
- Sporządzanie odpowiedzi na wezwanie Zamawiających
SESJA XI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA. PRZYGOTOWANIE SAMODZIELNE WYBRANYCH DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA LUB OFERT
- Dyskusja podsumowująca
- Praktyczne wnioski w zakresie przygotowania się do pracy i prawidłowej realizacji zadań na stanowisku do spraw zamówień publicznych lub ds. ofertowania.
- Warsztat specjalisty: gdzie szukać wiedzy i jak rozwijać umiejętności, ścieżka kariery i optymalny dalszy rozwój – praktyczne wskazówki i wskazanie przydatnych źródeł informacji
Wykładowca
Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów.
Wpisana na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych (KLPAiKW).
Szkoleniowiec, doradca, praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych.
Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
1890,00 zł + 23% VAT = 2324,70 zł brutto
1890,00 zł + VAT zw = 1890,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
Współpracujemy z 4 hotelami.
W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny orientacyjne):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 450 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 545 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 310 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 360 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 220 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 250 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 70 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem