Negocjacje w biznesie

Poznań
09-10 kwietnia 2019, wtorek (10.00 - 17.00) - środa (09.00 - 16.00)
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Małe i średnie przedsiębiorstwa z wybranych województw mają możliwość dofinansowania udziału pracowników w tym szkoleniu, nawet do 80% kosztów, poprzez Bazę Usług Rozwojowych prowadzoną przez PARP. W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt.

Szkolenie kierujemy do wszyskich osób prowądzacych rozmowy biznesowe z partnerami handlowymi, które są zainteresowane zwiększeniem umiejętności prowadzenia takich rozmów w sposób świadomy, umożliwiający osiągnięcie wyznaczonych celów, przy jednoczesnym zachowaniu szacunku do partnera i jego potrzeb oraz budowania wartościowych relacji biznesowych.

Szkolenie będzie pomocne w nauczeniu się świadomego negocjowania, od przygotowania się do rozmów, poprzez umiejętne prowadzenie negocjacji zakończonych satysfakcjonującym wynikiem

Niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz - na 100% negocjujesz. Negocjacje w firmie to dwa obszary: zakupy (negocjować, by jak najtaniej kupić) i sprzedaż (negocjować, by jak najdrożej sprzedać).

Profesjonalne prowadzenie negocjacji pozwala firmie na osiągnięcie wymiernych korzyści, umożliwia ograniczenie wydatków, zwiększenie przychodów ze sprzedaży i szybszy rozwój. Zatem wniosek jest prosty: negocjować warto umieć :)

Negocjacje to sztuka, w której można i należy się doskonalić. Dobre negocjacje oznaczają również partnerstwo, czyli umiejętność poszukiwania rozwiązań, które będą satysfakcjonujące dla obu stron.

Na tym szkoleniu nauczysz się sztuki negocjowania. Nauczysz się budować partnerstwo w dobrym znaczeniu tego słowa.

Cele szkolenia:

  • zdiagnozowanie aktualnych umiejętności negocjowania,
  • zapoznanie uczestników z najnowszymi zasadami prowadzenia negocjacji,
  • wskazanie na najważniejsze narzędzia prowadzenia negocjacji,
  • zbudowanie elementów postawy niezbędnych do prowadzenia partnerskich negocjacji.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • wzrost umiejętności prowadzenia świadomych negocjacji,
  • wyższa efektywność w zakresie poszukiwania kompromisu i rozwiązań akceptowalnych dla obu stron,
  • dodatkowe zyski w firmie dzięki oszczędnościom wygenerowanym na zakupach i wyższym przychodom ze sprzedaży

2 dniowe zajęcia prowadzone są w formie warsztatów, metodami aktywizującymi:

  • mini-wykłady, testy, ćwiczenia w parach i w grupach, scenki, odgywanie ról.

Program

  1. Typy negocjatorów: istnieje wiele różnych typologii klientów, negocjatorów itp. Jedną z najskuteczniejszych jest typologia oparta o cztery kolory osobowości człowieka. Ta typologia pozwala zarówno rozpoznać określony typ człowieka jak i podpowiada bardzo wiele istotnych informacji z zakresu negocjacji z danym typem człowieka:
     
    1. Podstawowe założenia typologii klienta
    2. Czerwony
    3. Żółty
    4. Zielony
    5. Niebieski
       
  2. Przygotowanie do negocjacji: to jeden z najważniejszych, o ile nie najistotniejszy element procesu negocjacji. Dobre przygotowanie pozwala rozpracować różne warianty przebiegu procesu negocjacji oraz dobrać własną strategię do planowanych negocjacji. W ramach tego modułu uczestnicy poznają takie elementy jak:
     
    1. Elementy przygotowania do negocjacji
    2. WATNA, BATNA, ZOPA
    3. Przygotowanie argumentacji a przygotowanie pytań
    4. Zbieranie informacji z rynku + analiza i wykorzystanie posiadanych informacji.
       
  3. Sztuka zadawania pytań w negocjacjach: wielu błędnie sądzi, że negocjacje to tylko techniki, taktyki. Negocjacje to przede wszystkim posiadanie i zarządzanie informacją. Aby informację mieć, należy wiedzieć, jak ją zdobyć. Tego właśnie będzie dotyczył ten warsztat:
     
    1. Generalizacje, usunięcia, zniekształcenia
    2. Sztuka zadawania pytań w negocjacjach
    3. Techniki pogłębiania pozyskanej informacji
    4. Warsztat aktywnego słuchania w negocjacjach.
       
  4. 3 poziomy negocjacji: strony mogą negocjować na jednym z trzech poziomów. Najczęściej negocjacje prowadzone są na tym poziomie, na którymi najtrudniej jest dojść do porozumienia. W czasie tego modułu uczestnicy poznają te poziomy oraz dowiedzą się, w jaki sposób przenosić negocjacje na wyższe:
     
    1. Poziomy negocjacji
    2. Poziom negocjacji a szanse na skuteczność
    3. Sposoby przenoszenia negocjacji na wyższy poziom.
       
  5. Zasady negocjacji: istnieją cztery podstawowe zasady negocjacji, których zawsze należy się trzymać. Zwiększają one szanse na skuteczne prowadzenie negocjacji i zakończenie ich w sposób dający satysfakcję. Podczas tego modułu uczestnicy dowiedzą się, jak rozumieć te zasady oraz jakie zasady postepowania się pod nimi kryją:
     
    1. Mierz wysoko
    2. Ustępuj powoli
    3. Coś za coś
    4. Odrzuć pierwszą propozycję.
       
  6. Techniki negocjacji: najlepsi negocjatorzy wykorzystują bardzo wiele różnego rodzaju technik, by wyprowadzić partnera z równowagi i zdobyć dzięki temu przewagę. W tym module uczestnicy poznają najczęściej stosowane techniki i dowiedzą się, jak się przed nimi bronić:
     
    1. Najczęstsze techniki negocjacji
    2. Sposoby obrony przed technikami
    3. Sposoby udzielania kontry w negocjacjach.
       
  7. Taktyki negocjacji: obok technik istnieje jeszcze bardzo wiele taktyk negocjacyjnych, z których korzystają wprawni negocjatorzy. Znajomość tych taktyk oraz umiejętność ich rozpoznania daje szansę przewidzenia kolejnego ruchu naszego partnera. W tym module uczestnicy poznają taktyki negocjacji oraz dowiedzą się, jak z nimi pracować:
     
    1. 15 najpopularniejszych taktyk negocjacji,
    2. Jak pracować z poszczególnymi taktykami.
       
  8. Praca z blefem: podsumowaniem całego szkolenia jest moduł poświęcony sztuce rozpoznawania blefu. Jest to powszechne zjawisko w negocjacjach. Umiejętność poznania, kiedy ktoś blefuje otwiera dodatkowe drzwi w procesie negocjacji. Tego nauczą się uczestnicy podczas modułu „praca z blefem”:
     
    1. Sposoby rozpoznania blefu
    2. Strategie zachowań, gdy pojawia się blef
    3. Jak rozpoznać blef nie pokazując, że się właśnie go rozpoznało – poker face w negocjacjach.

Wykładowca

Trener sprzedaży, konsultant, rekruter. Przez kilkanaście lat zdobywał praktyczne doświadczenia w sprzedaży bezpośredniej jako sprzedawca, kontaktując się i negocjując z klientami, a następnie jako szef zespołów sprzedażowych, wspierając handlowców i pomagając im w codziennych wyzwaniach. Doświadczony rekruter - pozyskuje osoby do pracy na różne stanowiska różnego szczebla.

Od 2011 roku prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i udziela wsparcia swoim klientom. Jest również trenerem certyfikowanym do prowadzenia szkoleń z pierwszego Polskiego modelu sprzedaży SONaR.

Prowadzi zajęcia w sposób żywy, humorystyczny i z wielką dawką pozytywnej energii, przekazując jednocześnie wartościową wiedzę i szczerą informację zwrotną. Wyzwala w uczestnikach wiarę we własne możliwości i jednocześnie wskazuje obszary wymagające pracy.

Miejsce

POZNAŃ
Szkolenie odbywa się w hotelu w centrum miasta.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto

1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.

Poznań
09-10 kwietnia 2019, wtorek (10.00 - 17.00) - środa (09.00 - 16.00)