Optymalne zarządzanie obszarem zakupowym, negocjacje zakupowe. Praktyczne szkolenie dla działu zakupów
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z zarządzania zakupami obejmuje m.in. następujące zagadnienia: skuteczne negocjacje, procesy zakupowe, logistyka zaopatrzenia, wybór dostawców, kategorie i koszyki zakupowe, proces zamówień, podstawy zarządzania ryzykiem, elementy psychologii społecznej, relacje w negocjacjach.
Opis szkolenia
Obecnie cały łańcuch dostaw, w tym przede wszystkich dział zakupów – jako pierwsza linia – mierzą się z sytuacjami i problemami, które wcześniej nie występowały. Ciągła potrzeba doskonalenia procesów i poszukiwania coraz lepszych rozwiązań dla klientów wymaga wyższej konkurencyjności. Jednym z obszarów poddanych wymaganiom w tym zakresie jest dział zakupów – ma być taniej, szybciej i lepiej.
Na dwudniowym szkoleniu stworzymy przestrzeń do poznania i wypracowania możliwie najlepszych rozwiązań zarówno w procesach, jak i technikach zakupowych. Szkolenie wesprze również wiedzę i umiejętności w obszarze strategii zarządzania relacjami z dostawcami, ryzyka oraz analiz i ewaluacji.
Cele szkolenia:
Szkolenie ma charakter kompendium, podczas którego w sposób praktyczny i warsztatowy:
- zdefiniujemy poziom dojrzałości zakupowej organizacji
- określimy obecną i przyszłą (wstępną) strategię w oparciu o wartość dostarczaną klientowi
- przeanalizujemy i poszukamy optymalnych rozwiązań w obszarze wyboru oraz ewaluacji dostawców, pracy z kategoriami i koszykami zakupowymi, podstawowych procesów w dziale (z uwzględnieniem ryzyka i aktualnej sytuacji rynkowej)
- przećwiczymy główne narzędzie pracy, czyli negocjacje
- zastanowimy się nad wpływem i znaczeniem relacji we współpracy
Korzyści ze szkolenia:
Dzięki szkoleniu uczestnicy:
- zaktualizują wiedzę i umiejętności z obszaru zarządzania zakupami
- zidentyfikują obszary możliwe do usprawnienia/optymalizacji w procesach zakupowych
- rozwiną umiejętności negocjacyjne, poznają najnowsze techniki oparte na psychologii społecznej
- ulepszą swoje kompetencje z obszaru identyfikacji i zarządzania ryzykiem
- przetestują i rozwiną swoje umiejętności relacyjnej współpracy
- zyskają umiejętność zakończenia negocjacji zgodnie z ich intencją
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy działów zamówień/zakupów, zarówno dedykowanych pod obszary produkcyjne, jak i sprzedaży
- Specjaliści ds. zakupów, Kupcy
- Menedżerowie i liderzy obszaru zakupów
- Specjaliści ds. łańcucha dostaw
- Specjaliści kategorii zakupowych
Metody szkoleniowe:
- Szkolenie prowadzimy w oparciu o liczne przykłady w formie interaktywnej prezentacji multimedialnej.
- W trakcie warsztatu wykorzystujemy studia przypadków z innych organizacji oraz symulacje trudności, które mają wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia w procesie zakupowym.
- Uczestnicy są zachęcani do dzielenia się własnym doświadczeniem zawodowym jako bazą pod poznawane metody i techniki.
- Ćwiczenia realizujemy w parach lub grupach, a wypracowane treści/rozwiązania stają się elementem materiałów szkoleniowych.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
MODUŁ I
Procesy zakupowe i organizacja Działu Zamówień/Działu Zakupów
- Ocena dojrzałości organizacji zakupowej
- Przyszła strategia i działania operacyjne – analiza stanu obecnego oraz plan na przyszłość
- Architektura procesowa i kluczowe mierniki sukcesu
- Struktura działu i zakres kompetencyjny
- Ciekawość, czyli dlaczego znajomość rynku, konkurencji, sytuacji gospodarczej, politycznej i … cała reszta są ważne
- Wartość i jej przepływ, czyli decyzje zakupowe klientów i ich znaczenie dla Działu Zamówień
MODUŁ II
Logistyka zaopatrzenia
- Wybór dostawców (budowanie portfela dostawców w oparciu o możliwości i ograniczenia rynkowe)
- „Wystarczająco dobry dostawca”
- Kryteria wyboru – stworzenie profilu wewnętrznego i zewnętrznego
- Metody wyboru – opracowanie strategii i analiza kosztów
- Ligowanie dostawców – stworzenie I, II i III ligi
- Wstępna weryfikacja – zasady i odstępstwa
- Aktualizacja listy dostawców kwalifikowanych – nietypowe sytuacje, czerwone flagi i nowe szanse
- Okresowa oraz doraźna ocena dostawców – kryteria, działania naprawcze, trudne decyzje
- Wyłączny dostawca, monopolista, oficjalny dystrybutor i inne warianty
- Sytuacje znane, lubiane i … te przeklęte – doświadczenia z innych organizacji
MODUŁ III
Kategorie i koszyki zakupowe
- Analiza i tworzenie macierzy kategorii produktowych
- UVP – unikalna wartość produktu
- Kategoria, marka, grupa
- Nowości produktowe w kategorii
- Produkty opiniotwórcze
- Produkty o niskim współczynniku rotacji
- Produkty o niskiej szansie sprzedażowej
- Strategie dla poszczególnych grup
MODUŁ IV
Mapa drogowa, czyli krok po kroku w procesie
- Proces zamówień i możliwości rynkowe
- Standardy i techniki tworzenia zamówień
- Błędy poznawcze i leniwy mózg, czyli pigułka psychologii
- Dobre praktyki z organizacji
- Podstawy zarządzania ryzykiem
- Macierz ryzyka
- Co wiemy, co myślimy i … co nam się wydaje
- Towary „szczególne” ze względu na trendy
- Towary „szczególne” ze względu na sytuacje polityczną, społeczną
- Techniki i metody pracy z ryzykiem oraz zarządzania w sytuacji ich wystąpienia
- Proza codzienności
- Terminy realizacji
- Kompletność zamówień
- Awizacja
- Braki i błędy w dostawie
- Niezgodność oferty/ceny
- Jakość
- I inne
MODUŁ V
Negocjacje, czyli o realizacji celów zakupowych
- Kontekst jest wszystkim – środowisko do negocjacji
- Zanim zaczniesz… przygotowanie, czyli stanowisko
- BATA, WATNA, ZOPA i inne skróty
- Negocjacje cen i standardów współpracy
- Wskaźniki – kluczowe wartości dla organizacji
- Techniki negocjacyjne – od „optyka z Brooklynu” do „va banque”
- Wybór strategii negocjacyjnej
- Etapy negocjacji – czy mniej zawsze znaczy lepiej
- Krótko- i długoterminowe współprace – kiedy się opłaca, a kiedy warto
- Mediacje – interwencje w momentach kryzysu między trzema stronami
- Ogólne zasady współpracy – dobre praktyki z organizacji
- Psychologia społeczna i perswazja w pracy „Zakupowca”
- Dynamika, czyli od zera do milionera
- Dlaczego czasami przegrana jest zwycięstwem? Nieoczywiste rozwiązania w negocjacjach
- Taktyki kupców (znana i lubiane)
- Zatowarowanie
- Dostępność
- Serwis
- Klient
- Plany i cele
- Rentowność
- Opinia
- „Przyjaźń i lojalność”
- Traktat pokojowy – symulacja szkoleniowa
MODUŁ VI
Relacje – temat znany, ale czy już nieaktualny?
- Zmiany w logistyce po „czasach COVID”
- Kontekst wojenny i inflacja
- Partnerstwo i zarządzanie relacjami – psychologia w służbie biznesu
- Zasady i fazy budowania relacji biznesowych
- Typy relacji
- Z upływem czasu…ufaj, ale sprawdzaj (jakość współpracy, wiarygodność, inwencje, trwałość i komunikacja)
- Przyczyny niepowodzeń
- Zmienne kontrolne
MODUŁ VII
Dalej, mocniej, więcej, czyli o marzeniach
- Planuj na dzisiaj, buduj na jutro
- Od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu
- Action plan – czyli od czego zaczniemy
Wykładowca
Ekspert z zakresu negocjacji, zarządzania projektami, metodyki procesowej, zbierania i analizy danych, ciągłego doskonalenia, rozwoju kompetencji, coachingu, psychologii pracy i organizacji. Jest certyfikowanym audytorem Lean (certyfikacja PCC). Audytuje, diagnozuje, a następnie opracowuje autorskie programy naprawcze lub rozwojowe dla organizacji.
Posiada wieloletnie doświadczenie w branżach: handlowej, logistycznej, a także produkcyjnej. Jest dyplomowanym team coachem, trenerem, konsultantem zarządzania, a także mediatorem sądowym oraz psychologiem i psychoterapeutą w trakcie certyfikacji PTP.
Posiada Certyfikaty Jakości ISO 9001:2015 w obszarze szkoleń i doradztwa. Zrealizowała ponad 7000 godzin szkoleniowych, spędziła ponad 800 dni doradczych w projektach wdrożeniowych, a także 500 dni audytów zewnętrznych.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Hotelu Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem