Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Obsługa klienta z niepełnosprawnością. Savoir-vivre i asertywność wobec osób ze szczególnymi potrzebami

Szkolenie 1-dniowe
Podczas szkolenia omówimy zagadnienia: obsługa klienta z niepełnosprawnością, savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością, asertywność wobec osób z niepełnosprawnością, obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, empatyczne reagowanie na potrzeby klienta, podstawy prawne obsługi osób z niepełnosprawnością, zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zwiń

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przyjęcia zgłoszenia. Administratorem danych jest J.G.Training Jadwiga Gwóźdź (ul. Olesińska 21, 02-548 Warszawa, 22 / 880 06 25, jagoda.gwozdz@jgt.pl). Dane są przetwarzane w celu realizacji umowy szkolenia, wypełnienia obowiązków prawnych, realizowania prawnie uzasadnionych interesów (np. dochodzenie roszczeń), a także - w przypadku wyrażenia zgody – w celu realizacji działań marketingowych. Dane są przetwarzane do momentu zakończenia współpracy, ustania obowiązku prawnego, ustania prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub do wycofania zgody. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz J.G.Training na podstawie umów – np. biuro księgowe. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, co będzie skutkować zaprzestaniem przetwarzania Państwa danych w tym celu.

* pole wymagane

Opis szkolenia

Praca w obsłudze klienta wymaga dużej empatii. By wczuć się w sytuację osoby po drugiej stronie, musimy choć trochę ją poznać. Szkolenie służy oswojeniu tematu niepełnosprawności, by jakość obsługi osób z niepełnosprawnością nie odbiegała od jakości obsługi pozostałych klientów.

Szkolenie kompleksowo ujmuje zagadnienia niepełnosprawności w kontekście komunikacji z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Na spotkaniu omawiamy także ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Cele szkolenia:

  • przełamanie mitów i stereotypów w zakresie osób z niepełnosprawnością,
  • uwrażliwienie pracowników na niepełnosprawność, czyli zapoznanie ze statusem osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie oraz z systemem prawnym dotyczącym osób z niepełnosprawnością,
  • wypracowanie kompletnej komunikacji z osobami o szczególnych potrzebach.

Korzyści ze szkolenia: 

  • redukcja stresu w sytuacjach obsługi klienta z niepełnosprawnością,
  • większa pewność siebie w kontaktach z osobami o szczególnych potrzebach,
  • wyższa jakość obsługi klienta zarówno w kontekście indywidualnego pracownika, jak i całej organizacji.

Uczestnicy nabędą wiedzę:

  • jak profesjonalnie komunikować się z osobą z niepełnosprawnością w zgodzie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • jak budować relacje z klientami o szczególnych potrzebach,
  • jak efektywnie obsługiwać klientów o szczególnych potrzebach

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • dostosowywania się do różnych stylów komunikacji swoich klientów,
  • empatycznego reagowania na potrzeby klienta,
  • zadawania pytań osobom z niepełnosprawnością.

Adresaci szkolenia:

  • pracownicy działów obsługi klienta w firmach i instytucjach,
  • kadry zarządzające, które odpowiadają za obsługę klientów,
  • wszystkie osoby mające na codzień kontakt z klientami.

Metody szkoleniowe:

Szkolenie prowadzone jest w interaktywnej, warsztatowej formie. Uczestnicy zachęcani są do czynnego udziału w szkoleniu, zadawania pytań, wyjaśniania wątpliwości.  

  • podstawy teoretyczne omawiane na przykładach,
  • prezentowanie sytuacji życiowych i sposobów zastosowania tematu w praktyce,
  • praca na studiach przypadków,
  • case study lub zdjęcia wraz z omówieniem, ułatwiające zrozumienie problemu przez ćwiczenia.

Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.

Program

  1. Osoby z niepełnosprawnością jako osoby ze szczególnymi potrzebami w świetle ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
     
  2. Krótkie przypomnienie podstawowych zasad ochrony danych osobowych dotyczących zdrowia w kontekście komunikacji i obsługi osób z niepełnosprawnością
     
  3. Status prawny i społeczny osoby z niepełnosprawnością
     
  4. Mity i stereotypy na temat niepełnosprawności – przełamywanie stereotypów
     
  5. Rodzaje i stopnie niepełnosprawności. Co to jest orzeczenie o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności
     
  6. Zapewnienie dostępności komunikacyjno-informacyjnej w myśl ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, czyli sprawa obsługa klienta będącego osobą ze szczególnymi potrzebami – rozpoznawanie potrzeb
     
  7. Savoir-vivre i asertywność wobec osób z niepełnosprawnością – czyli praktyczne zasady obsługi klienta oraz zasady komunikacji z osobami z niepełnosprawnością. Teoria, praktyka i przykłady z codziennego życia
  • Zasady podstawowe
  • Osoby niepełnosprawne intelektualnie  
  • Osoby z niepełnosprawnością psychiczną
  • Osoby niesłyszące/niedosłyszące  
  • Osoby niewidome/niedowidzące
  • Osoby niepełnosprawne ruchowo
  • Osoby z epilepsją
  • Osoby z chorobami układu oddechowego i krążenia
  • Osoby z chorobami układu pokarmowego
  • Osoby z chorobami układu moczowo-płciowego
  • Osoby z chorobami neurologicznymi/z porażeniem mózgowym
  • Osoby z innymi schorzeniami
  • Osoby z autyzmem
  • Osoby korzystające z pomocy psa asystującego/przewodnika
  1. Zapewnienie ewakuacji osób z niepełnosprawnością – potencjalne problemy i sposoby radzenie sobie z problemami
     
  2. Skargi do PFRON na brak dostępności. Czy nam to grozi? Zasygnalizowanie problemu. Praktyczne porady
     
  3. Dyskusja i pytania zgłaszane przez uczestników
     
  4. Podsumowanie szkolenia

Wykładowca

Radca Prawny, od kilkunastu lat zajmuje się tematyką komunikacji i obsługą osób z niepełnosprawnością w różnych obszarach życia, także od strony prawnej.

Ukończył Studia Prawnicze na Wydziale Prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, a także podyplomowe studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi uzyskując tytuł Menedżer HR.

Od 2006 r. merytorycznie związany z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem lub wykluczonymi. Prowadzi kancelarię radcowska specjalizującą się m.in. w prawie danych osobowych, prawie pracy i prawie rodzinnym. Szczególnym zainteresowaniem darzy jednak prawo dotyczące osób z niepełnosprawnością, prawo pomocy społecznej oraz prawo antydyskryminacyjne.

Doświadczony trener, szkoleniowiec i prelegent. Prowadzi m.in. szkolenia dotyczące obsługi klienta będącego osobą z niepełnosprawnością, szkolenia dla koordynatorów ds. dostępności, a także szkolenia z dostępności komunikacyjnej dla Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w zakresie dostępności komunikacyjnej.

Ekspert w zakresie prawa osób z niepełnosprawnością, orzeczenia o niepełnosprawności, renty socjalnej i renty z tytułu niezdolności do pracy. Długoletni pracownik merytoryczny pracujący bezpośrednio z osobami z niepełnosprawnością, a następnie dyrektor w największej organizacji pozarządowej zajmującej się osobami z niepełnosprawnością INTEGRACJA. 

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego – około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto

690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto – w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby – RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Współpracujemy z hotelami:

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 179 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 204 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 350 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/

Parking hotelowy płatny dodatkowo - 60 zł za dobę

Zapisz się do newslettera

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat naszej oferty szkoleniowej?
Zapisz się na nasz newsletter

Nie znalazłeś szkolenia dla siebie?

Napisz jaka tematyka Cię interesuje. Pomożemy Ci znaleźć szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.