Podpis elektroniczny i dokumenty elektroniczne – sporządzanie, przyjmowanie, podpisywanie i weryfikacja. Szkolenie dla administracji publicznej
SZKOLENIE ONLINE LUB STACJONARNE, 1 DZIEŃ
Szkolenie na temat podpisu elektronicznego obejmuje m.in. zagadnienia: KPA a podpis elektroniczny, rejestracja przesyłek w urzędzie, dokumenty wychodzące, podpisywanie dokumentów, weryfikacja poprawności podpisów, przykłady zastosowania podpisu elektronicznego w praktyce.
Opis szkolenia
Podpis elektroniczny to technologia umożliwiająca osobom oraz instytucjom potwierdzanie tożsamości oraz autentyczności dokumentów elektronicznych. Praktyka funkcjonowania podpisu elektronicznego obejmuje kilka kluczowych elementów: generowanie podpisu, weryfikacja podpisu, zastosowania, bezpieczeństwo, regulacje prawne.
Podczas szkolenia omówimy prawny i techniczny kontekst podpisu elektronicznego, aby pogłębić umiejętność praktycznego zastosowania tej wiedzy w codziennej pracy uczestników.
Szkolenie kierujemy przede wszystkim do pracowników administracji publicznej. Omawiane zagadnienia będą jednak pomocne również dla wszystkich innych osób zainteresowanych tematem lub korzystających z podpisu elektronicznego, w tym firm prywatnych.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy na temat:
- funkcjonowania podpisu elektronicznego
- regulacji prawnych zarówno na poziomie krajowym, jak i UE (eIDAS)
- różnych form podpisów
- praktycznego zastosowania podpisu w różnych kontekstach prawnych i biznesowych
Korzyści z udziału w szkoleniu:
-
pełne zrozumienie prawnych i technicznych aspektów podpisu elektronicznego
-
umiejętność tworzenia, weryfikacji i stosowania podpisów elektronicznych w różnych kontekstach
-
świadomość ryzyka i odpowiedzialności związanego z używaniem podpisu elektronicznego
-
gotowość do efektywnego wykorzystania podpisu elektronicznego w swojej pracy, co przyczyni się do poprawy efektywności bezpieczeństwa operacyjnego organizacji
Adresaci szkolenia:
- pracownicy administracji publicznej i sektora prywatnego
- pracownicy sekretariatów, kancelarii, referencji
- osoby decyzyjne, kadra zarządzająca
- pracownicy posługujący się podpisem elektronicznym lub pracujący w systemach EZD, SOD, EPUAP2, eDoręczenia
- informatycy, specjaliści IT
Metody szkoleniowe:
- prezentacje multimedialne dla wizualizacji kluczowych koncepcji
- materiały szkoleniowe w postaci skryptów, instrukcji i dokumentacji technicznej
- sesje pytań i odpowiedzi dla umożliwienia uczestnikom rozwiania wątpliwości
- praktyczne ćwiczenia i scenariusze, umożliwiające zastosowanie teorii w praktyce
Program szkoleniowy jest skonstruowany w taki sposób, by uczestnicy zdobyli nie tylko teoretyczną wiedzę, ale także praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego i bezpiecznego wykorzystania podpisu elektronicznego w swojej codziennej pracy.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Umiejętność prowadzenia zajęć jasno i precyzyjnie, a przy tym w sposób ciekawy.
Przykłady praktyczne i jasny sposób przekazywania wiedzy oraz ciekawostek.
Wyczerpujące potraktowanie tematu, uzupełnienie wykładu przekrojową wiedzą umieszczoną w systemie uczenia maszynowego do generowania odpowiedzi.
Bardzo innowacyjne metody zastosowane w trakcie szkolenia. Zaimponował mi prowadzący wykorzystaniem sztucznej inteligencji do prowadzenia zajęć (odpowiadania na pytania).
Program
- Podstawy prawne podpisu elektronicznego
- Przegląd przepisów krajowych i rozporządzenia eIDAS
- Definicje i rodzaje podpisu elektronicznego: „zwykły”, zaawansowany, kwalifikowany, zaufany, osobisty; „podpis cyfrowy”, „podpis hybrydowy”
- Skutki prawne stosowania różnych typów podpisów
- Techniczne aspekty podpisu elektronicznego
- Jak technologie kryptograficzne wpływają na bezpieczeństwo i autentyczność podpisów
- Proces tworzenia i weryfikacji podpisów elektronicznych
- Integracja systemów IT z mechanizmami podpisu elektronicznego
- Praktyczne zastosowania podpisu elektronicznego
- Zastosowania podpisu w administracji publicznej i w sektorze prywatnym
- Przykłady wykorzystania w zamówieniach publicznych i umowach cywilno-prawnych
- Ryzyka i odpowiedzialność związane z niewłaściwym użyciem podpisów. Dobre praktyki
- Zagadnienia szczególne
- Weryfikacja i walidacja podpisu w kontekście dokumentów elektronicznych oraz ich skanów. Przegląd i demonstracja wybranych metodologii weryfikacji w aspektach możliwych czynności kontrolnych oraz gromadzenia skutecznych dowodów na rzecz rozstrzygania kwestii spornych
- Rozróżnienie między „formą elektroniczną” a „postacią elektroniczną” i ich znaczenie praktyczne
- Prawne konsekwencje nadużyć i błędów w stosowaniu podpisu elektronicznego
- Ćwiczenia i studia przypadków
- Symulacje, demonstracje i dyskusje procesu podpisywania i weryfikacji dokumentów
- Analiza przypadków prawnych dotyczących błędów w podpisach
- Interaktywne quizy i dyskusje na temat najlepszych praktyk
- Pytania uczestników, podsumowanie szkolenia
Wykładowca
Certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem.
Ekspert w zakresie prawnych aspektów zagadnień, takich jak podpis elektroniczny, ochrona danych osobowych, dostęp do informacji publicznej, prawo autorskie oraz technik cyfrowych (MS Excel, +VBA, +SQL, +Python).
Ukończył studia podyplomowe z ochrony danych osobowych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, studia podyplomowe z zakresu Data Scientist Big Data i systemów zaawansowanej analizy danych oraz specjalistyczne szkolenia na potrzeby realizacji usług korektorskich, lektorskich, składu elektronicznego oraz usług przekładu na język obcy.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie