Reklamacja, rękojmia i gwarancja w obrocie handlowym i konsumenckim. Aspekty prawne odpowiedzialności sprzedawców, uprawnienia kupujących
SZKOLENIE ONLINE LUB STACJONARNE, 2 DNI
Szkolenie z reklamacji obejmuje m.in. zagadnienia: umowa w obrocie profesjonalnym i konsumenckim, definicja wady rzeczy w obrocie profesjonalnym i konsumenckim, różnice w odpowiedzialności wynikającej z tytułu gwarancji i z tytułu rękojmi, sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa, przepisy wynikające z tzw. dyrektywy cyfrowej oraz dyrektywy towarowej.
Poniższe opisy: ONLINE (hybrydowe) lub Warszawa (hybrydowe) oznaczają, że w tych terminach planowana jest realizacja szkolenia hybrydowego, tzn. część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część łączy się zdalnie. Cena szkolenia różni się w zależności od wybranej formy uczestnictwa.
Opis szkolenia
Zapraszamy na szkolenie, podczas którego kompleksowo omówimy przepisy regulujące odpowiedzialność sprzedawcy w zakresie reklamacji, rękojmi i gwarancji oraz uprawnienia kupującego z tego tytułu.
- omówienie praw konsumentów,
- szczegółowe omówienie obowiązków sprzedawców,
- wskazanie, w jaki sposób prawa te przekładają się na praktyczne działania,
- wskazanie, jak powinien postępować sprzedawca, by nie łamać przepisów i nie narażać się na kary,
- omówienie zmian w zakresie rękojmi i gwarancji.
Korzyści z udziału w szkoleniu.
Uczestnicy dowiedzą się:
-
jakie są zasady postępowania gdy towar jest wadliwy,
-
jaka jest różnica między rękojmią i gwarancją, co oznacza niezgodność towaru z umową
-
jakie uprawnienia przysługują nabywcom z tytułu rękojmi i gwarancji,
-
jakie są sposoby wykonywana uprawnień przysługujących nabywcom,
-
jakie pułapki stosują sprzedawcy w treści umów w celu uniknięcia odpowiedzialności,
-
jakie są sposoby na uniknięcie pułapek w umowach i na co zwrócić szczególną uwagę w treści umów,
-
kiedy do umów sprzedaży zawartych przez przedsiębiorców w obrocie profesjonalnym (B2B) stosujemy przepisy o ochronie konsumenckiej,
-
czy można wyłączyć lub ograniczyć odpowiedzialność z tytułu wad rzeczy w sytuacji, gdy kupującym jest konsument albo przedsiębiorca.
- osoby odpowiedzialne za sprzedaż lub zakupy w przedsiębiorstwie,
- pracownicy działów handlowych i działów zamówień,
- pracownicy działu obsługi klienta,
- wszystkie osoby, które w swojej pracy spotykają się z problemami wynikającymi z realizacji uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji - zarówno po stronie sprzedawcy jak i po stronie nabywcy towarów i usług.
Metody szkoleniowe:
Zajęcia prowadzone są w oparciu o liczne przykłady. Kameralna grupa stwarza możliwości konsultowania się z wykładowcą i analizowania przypadków z własnej praktyki zawodowej.
Fachowa wiedza, praktyka przełożona na jasny język, najlepsze szkolenie na jakim byłam.
Otwarty panel dyskusyjny, ogromna wiedza prowadzącego, szkolenie przyjemne w odbiorze.
Przygotowanie szkolenia (przesłanie dużo wcześniejsze materiałów, pomoc w trakcie szkolenia, uzupełnianie materiałów na bieżąco) - jest to najlepiej przygotowane szkolenie online na jakim byłam. Przygotowanie prowadzącego - niesamowita wiedza, rzadko zdarza się, aby prowadzący potrafił odpowiedzieć na każde pytanie uczestników szkolenia.
SPRAWDŹ TAKŻE SZKOLENIE:
>> Obsługa reklamacji i skarg – jak profesjonalnie zadbać o dobre relacje i interes firmy <<
Program
- Ogólna charakterystyka aktów prawnych regulujących problematykę niezgodności towaru z umową, rękojmi i gwarancji
- Pojęcie obrotu gospodarczego oraz obrotu konsumenckiego
- Definicja przedsiębiorcy i konsumenta
- Różnice w unormowaniach prawnych w obrocie dwustronnie profesjonalnym oraz z udziałem konsumentów
- Jakie przepisy należy stosować do odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu odpowiedzialności w związku z niezgodnością towaru z umową, rękojmią i gwarancji
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji, kiedy jednoosobowego przedsiębiorcę dokonującego zakupu towaru należy traktować jak konsumenta. Skutki zakupu towaru na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej i stosowania do kupującego prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą przepisów z zakresu ochrony konsumenckiej
- Ogólna charakterystyka umowy sprzedaży w obrocie profesjonalnym (B2B) i konsumenckim (B2C)
- Treść i forma umowy, ogólne warunki umów, wzory umów i regulaminy
- Czy i kiedy sprzedawca może wyłączyć swoją odpowiedzialność za wady rzeczy, tworzenie umów regulujących odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji, niedozwolone klauzule umowne przy sprzedaży konsumenckiej
- Jakość świadczenia sprzedawcy, skutki niewykonania i nienależytego wykonania umowy sprzedaży
- Szczególne rodzaje sprzedaży (sprzedaż na raty, prawo odkupu, prawo pierwokupu, sprzedaż z zastrzeżeniem prawa własności), sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość
- Niezgodność towaru z umową oraz odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi. Definicja niezgodności towaru z umową oraz wad rzeczy w obrocie z udziałem konsumentów i przedsiębiorców.
- Niezgodność towaru z umową w obrocie z udziałem konsumentów (B2C)
- pojęcie niezgodności towaru z umową
- przypadki niezgodności towaru z umową
- brak właściwości rzeczy jako przesłanka wady fizycznej, znaczenie dokumentów gwarancyjnych, atestów certyfikatów itp. wydawanych kupującemu wraz z towarem
- niekompletność rzeczy, problem odpowiedzialności sprzedawcy za braki ilościowe i opakowania rzeczy, zakres odpowiedzialności za wady rzeczy używanych
- znaczenie publicznych zapewnień producenta i innych osób o właściwościach (sprzedaż wg. próbki lub wzoru, zapewnienia zawarte w reklamach towaru)
- nieprawidłowość w zamontowaniu i uruchomieniu rzeczy
- znaczenie obniżenia ceny (przeceny) towaru oraz akcji promocyjnych i wyprzedaży dla istnienia oraz zakresu uprawnień kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową, dopuszczalność wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności sprzedawcy w obrocie konsumenckim, czy sprzedawca może uniknąć odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
- domniemanie niezgodności towaru z umową
- uprawnienia konsumenta z związku z niezgodnością towaru z umową – sekwencyjność uprawnień kupującego
- procedura reklamacyjna – skutki braku odpowiedzi sprzedawcy na reklamację konsumenta
- dopuszczalność i zakres umownych modyfikacji odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, czy sprzedawca może wyłączyć lub ograniczyć swoją odpowiedzialność wobec konsumenta z tego tytułu - przykłady klauzul wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad
- termin odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową – terminy przedawnienia roszczeń kupującego przeciwko sprzedawcy.
- Odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy w przypadku sprzedaży nie mającej charakteru konsumenckiego.
- pojęcie wady fizycznej i prawnej. Różnice i podobieństwa pomiędzy wadą a niezgodnością towaru z umową
- obowiązek zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie w relacjach B2B (notyfikacja wady, czy i kiedy kupujący będzie miał obowiązek zbadania rzeczy w chwili zawarcia umowy lub jej wydania przez sprzedawcę, wada jawna i wada ukryta)
- skutki podstępnego zatajenia wady przez sprzedawcę i zapewnienia, że wady nie istnieją
- sposób i forma zawiadomienia o wadzie
- procedura reklamacyjna czyli uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi, omówienie poszczególnych uprawnień przysługujących kupującemu
- obniżenie ceny, kto i w jaki sposób ustala wysokość obniżenia
- odstąpienie od umowy i jego skutki, jak sprzedawca może bronić się przed żądaniem zwrotu ceny, czy sprzedawca może obciążyć kupującego za częściowe zużycie rzeczy, która okazała się wadliwa
- wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad, sposób i termin wymiany
- naprawa rzeczy, sposób naprawy
- żądanie demontażu rzeczy i ponownego jej zamontowania, skutki niewykonania tych czynności przez sprzedawcę, zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego
- kto ponosi koszty naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu itp.
- w jakim terminie kupujący może zgłaszać reklamacje, terminy wygaśnięcia uprawnień kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
- terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady, czyli w jakim czasie sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady
- co zrobić w sytuacji, gdy kupujący nie odbiera towaru po naprawie, czy sprzedawca może przejąć towar na własność lub zniszczyć go
- Gwarancja przy sprzedaży
- gwarancja – pojęcie, forma i treść gwarancji, czas trwania gwarancji. Jak należy redagować warunki gwarancji
- rękojmia a gwarancja – które uprawnienia mają pierwszeństwo, które uprawnienia są korzystniejsze dla kupującego, czy można zrezygnować z gwarancji, krzyżowanie się uprawnień z niezgodności towaru z umową i gwarancji, skutki wyboru reżimu odpowiedzialności sprzedawcy
- kto ponosi koszty związane z realizacją przez kupującego uprawnień w ramach gwarancji
- Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji a odpowiedzialność z innych tytułów, odpowiedzialność za produkt niebezpieczny
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusje, podsumowanie
Wykładowca
Sędzia sądu okręgowego. Swoją wiedzę uzyskaną w trakcie pracy zawodowej z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego wykorzystuje w pracy dydaktycznej. Prowadzi szkolenia dla aplikantów adwokackich i radcowskich oraz dla radców prawnych z zakresu prawa handlowego, upadłościowego i naprawczego organizowane przez Okręgową Radę Adwokacką i Okręgową Izbę Radców Prawnych. W działalności szkoleniowej preferuje praktyczne podejście do tematu.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.