Zarządzanie konfliktem i interwencje w sytuacjach trudnych w zespole
Szkolenie z zarządzania konfliktem obejmuje m.in. zagadnienia: zarządzanie zespołem, neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania zespołem, praca zespołowa i jej dysfunkcje, efektywność zespołu, jak radzić sobie ze stresem, trudne sytuacje w zespole, konflikt w zespole.
Opis szkolenia
Zarządzanie zespołem staje się coraz większym wyzwaniem. Globalne statystyki zaangażowania nie napawają optymizmem. Co więcej, wysoce dynamiczne i stresogenne otoczenie oraz zmienne środowisko pracy mogą negatywnie wpływać na pracowników i pracę zespołową.
Konflikt czy sytuacje trudne w pracy są nieuniknione. Jeśli jednak osoby zarządzające będą gotowe na takie sytuacje, konflikt zespołowy może stać się wartością. Liderzy powinni w tym celu wiedzieć, jak nim „zarządzić” i wyciągnąć z niego konstruktywne wnioski. Na szczęście istnieją gotowe narzędzia i modele interwencji, które każdemu świadomemu managerowi pozwolą stać się ekspertem ds. zarządzania konfliktem. Wszystko w rękach liderów (formalnych i nieformalnych!).
Cel szkolenia:
- budowanie świadomości uczestników w zakresie: skutecznego komunikowania i jego uwarunkowań, możliwości radzenia sobie w sytuacjach trudnych, stresogennych i konfliktowych,
- stymulacja autorefleksji oraz planowanie indywidualnych kroków rozwojowych w obszarach objętych tematyką szkolenia – z zastosowaniem technik pracy z obrazem oraz narzędzi ewaluacyjnych,
- kształtowanie świadomości uczestników w zakresie sposobu funkcjonowania naszego mózgu w pracy,
- przygotowanie uczestników do interwencji w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole,
- inspirowanie i zachęcanie uczestników do trwałej zmiany postaw i podejmowania działań mających na celu zastosowanie wiedzy i kompetencji w praktyce.
Korzyści ze szkolenia:
- konkretne rozwiązania i umiejętność ich wykorzystania w sytuacjach trudnych i konfliktowych (modele interwencji menedżerskich wraz z praktycznymi przykładami),
- zwiększanie efektywności pracy zespołu poprzez wiedzę o dysfunkcjach oraz umiejętność ich eliminowania,
- narzędzie ewaluacyjne: kwestionariusz analizy zespołu, do praktycznego wykorzystania w pracy z zespołem,
- pomysły na indywidualne działania rozwojowe do wdrożenia po szkoleniu.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- neurobiologicznych podstawach komunikowania i zarządzania zespołem,
- 5 dysfunkcjach pracy zespołowej (P. Leoncioniego),
- typach reakcji na stres oraz sposobach radzenia sobie z sytuacjami stresogennymi.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- budowania zaufania w zespole i wpływania na jego efektywność,
- zarządzania konfliktem w grupie z wykorzystaniem modeli interwencji menedżerskiej,
- wykorzystania analizy 5 dysfunkcji do pracy z zespołem.
Adresaci szkolenia:
- menedżerowie, kierownicy, liderzy zespołów i superwizorzy,
- pracownicy planujący działania rozwoje w organizacjach.
Metody szkoleniowe:
miniwykład, dyskusja moderowana, kwestionariusz ewaluacyjny (5 dysfunkcji), inspirujące przykłady z praktyki, autorefleksja indywidualna i tworzenie planu działań rozwojowych
Stosowane przez trenerkę narzędzia pracy z obrazem: karty coachingowe Points of You™ ( http://www.thecoachingame.com/ ), AHA Fotografie, które inspirują™, obraz metaforyczny (tworzony “na żywo”, indywidualnie lub w grupach – stosowany do definiowania różnych tematów)
Program
Część 1: Neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania
- Wprowadzenie: określenie oczekiwań, ustalenie kontraktu w procesie grupowym oraz część zapoznawcza z wykorzystaniem kart coachingowych Points of You™
- Neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania zespołem: mózg w działaniu, model SCARF
- Rola kontraktu w budowaniu zaufania w zespole oraz zapobieganiu sytuacjom trudnym i konfliktowym
Część 2: 5 dysfunkcji pracy zespołowej – wprowadzenie do modelu i narzędzia analizy
- Autorefleksja indywidualna z użyciem AHA Fotografie, które inspirują: moje mocne strony i ograniczenia w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole
- Pięć dysfunkcji pracy zespołowej (według P. Lencioniego)
- Formularz oceny efektywności zespołu (5 dysfunkcji) – omówienie i możliwości zastosowania
Część 3: Stres i sytuacje trudne w pracy – jak sobie z nimi radzić?
- Klasyczna teoria stresu a najnowsze badania. Modele reakcji na stres i typy reakcji stresowych
- Moje podejście do sytuacji stresogennych – samoocena i refleksja indywidualna
- Definiowanie dobrych praktyk w zakresie radzenia sobie w sytuacjach trudnych w pracy
Część 4: Zarządzanie konfliktem w zespole – modele interwencji menedżerskich
- Jakie są znamiona konfliktu w zespole? I dlaczego nie taki konflikt straszny, jak go malują?
- Modele interwencji menedżerskiej w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole
- Autorefleksja „na wyjściu” i planowanie indywidualnych kroków rozwojowych
Wykładowca
Konsultant, certyfikowany trener, audytor. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania ludźmi. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Zajmuje się rozwojem indywidualnym i grupowym oraz badaniem opinii pracowników i doradztwem w zakresie doskonalenia organizacji. Pracuje z najwyższą kadrą zarządzającą oraz menedżerami różnych szczebli i zespołami eksperckimi - zarówno w wymiarze grupowym, jak i indywidualnym.
Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach i buduje na pozytywach. Rozwija miękkie kompetencje, a w szczególności umiejętności komunikacyjne. Jest inspiratorką autorefleksji i orędowniczką dialogu. Uczy menedżerów, jak skutecznie budować zaangażowanie i przełamywać opory pracowników wobec zmian.
Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Certyfikowany Action Learning coach. Posiada także certyfikację w zakresie pracy metodą Points of You™.
Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in.
Wybrane opinie:
„Z Moniką miałam okazję pracować podczas warsztatów grupowych oraz indywidualnie. W każdej formie sprawdziła się fantastycznie, dla mnie jednak największą wartością była możliwość pracy 1 na 1. Monika to nie tylko doskonały trener i coach, ale też niesamowita kobieta emanująca wewnętrzną siłą i ogromnym zaangażowaniem. Bez wahania polecam współpracę – od poziomu profesjonalnej i sprawnej organizacji, po wysokie umiejętności i kreatywne pomysły wspierające rozwój.” (Joanna, Lider ds. Szkoleń, Rozwoju i Rekrutacji)
„Miałem okazję brać udział w szkoleniu organizowanym przez Monikę. Indywidualne podejście i fachowość - o tym wiedziałem już przed. Nie wiedziałem jednak, że Monika tak dobrze potrafi zidentyfikować potrzeby już w trakcie szkolenia i na bieżąco je modyfikować sprawiając, że spotkanie było bardzo dobrze uszyte 'na miarę'. To był dobrze zainwestowany czas.” (Michał, Business Development Director)
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Hotelu Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem