Nie taki wilk straszny, jak go malują – zarządzanie konfliktem i interwencje w sytuacjach trudnych w zespole
Na szkoleniu omówimy zagadnienia: zarządzanie zespołem, neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania zespołem, praca zespołowa i jej dysfunkcje, efektywność zespołu, jak radzić sobie ze stresem, trudne sytuacje w zespole, konflikt w zespole.
Opis szkolenia
Zarządzanie zespołem staje się coraz większym wyzwaniem. Globalne statystyki zaangażowania nie napawają optymizmem. Co więcej, wysoce dynamiczne i stresogenne otoczenie oraz zmienne środowisko pracy mogą negatywnie wpływać na pracowników i pracę zespołową.
Konflikt czy sytuacje trudne w pracy są nieuniknione. Jeśli jednak osoby zarządzające będą gotowe na takie sytuacje, konflikt zespołowy może stać się wartością. Liderzy powinni w tym celu wiedzieć, jak nim „zarządzić” i wyciągnąć z niego konstruktywne wnioski. Na szczęście istnieją gotowe narzędzia i modele interwencji, które każdemu świadomemu managerowi pozwolą stać się ekspertem ds. zarządzania konfliktem. Wszystko w rękach liderów (formalnych i nieformalnych!).
Cel szkolenia:
- budowanie świadomości uczestników w zakresie: skutecznego komunikowania i jego uwarunkowań, możliwości radzenia sobie w sytuacjach trudnych, stresogennych i konfliktowych,
- stymulacja autorefleksji oraz planowanie indywidualnych kroków rozwojowych w obszarach objętych tematyką szkolenia – z zastosowaniem technik pracy z obrazem oraz narzędzi ewaluacyjnych,
- kształtowanie świadomości uczestników w zakresie sposobu funkcjonowania naszego mózgu w pracy,
- przygotowanie uczestników do interwencji w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole,
- inspirowanie i zachęcanie uczestników do trwałej zmiany postaw i podejmowania działań mających na celu zastosowanie wiedzy i kompetencji w praktyce.
Korzyści ze szkolenia:
- konkretne rozwiązania i umiejętność ich wykorzystania w sytuacjach trudnych i konfliktowych (modele interwencji menedżerskich wraz z praktycznymi przykładami),
- zwiększanie efektywności pracy zespołu poprzez wiedzę o dysfunkcjach oraz umiejętność ich eliminowania,
- narzędzie ewaluacyjne: kwestionariusz analizy zespołu, do praktycznego wykorzystania w pracy z zespołem,
- pomysły na indywidualne działania rozwojowe do wdrożenia po szkoleniu.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- neurobiologicznych podstawach komunikowania i zarządzania zespołem,
- 5 dysfunkcjach pracy zespołowej (P. Leoncioniego),
- typach reakcji na stres oraz sposobach radzenia sobie z sytuacjami stresogennymi.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- budowania zaufania w zespole i wpływania na jego efektywność,
- zarządzania konfliktem w grupie z wykorzystaniem modeli interwencji menedżerskiej,
- wykorzystania analizy 5 dysfunkcji do pracy z zespołem.
Adresaci szkolenia:
- menedżerowie, kierownicy, liderzy zespołów i superwizorzy,
- pracownicy planujący działania rozwoje w organizacjach.
Metody szkoleniowe:
miniwykład, dyskusja moderowana, kwestionariusz ewaluacyjny (5 dysfunkcji), inspirujące przykłady z praktyki, autorefleksja indywidualna i tworzenie planu działań rozwojowych
Stosowane przez trenerkę narzędzia pracy z obrazem: karty coachingowe Points of You™ ( http://www.thecoachingame.com/ ), AHA Fotografie, które inspirują™, obraz metaforyczny (tworzony “na żywo”, indywidualnie lub w grupach – stosowany do definiowania różnych tematów)
Szkolenie realizujemy w formie online – aby zapewnić najwyższą efektywność, pracujemy przez 2 dni po ½ dnia szkoleniowego. Zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
Część 1: Neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania
- Wprowadzenie: określenie oczekiwań, ustalenie kontraktu w procesie grupowym oraz część zapoznawcza z wykorzystaniem kart coachingowych Points of You™
- Neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania zespołem: mózg w działaniu, model SCARF
- Rola kontraktu w budowaniu zaufania w zespole oraz zapobieganiu sytuacjom trudnym i konfliktowym
Część 2: 5 dysfunkcji pracy zespołowej – wprowadzenie do modelu i narzędzia analizy
- Autorefleksja indywidualna z użyciem AHA Fotografie, które inspirują: moje mocne strony i ograniczenia w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole
- Pięć dysfunkcji pracy zespołowej (według P. Lencioniego)
- Formularz oceny efektywności zespołu (5 dysfunkcji) – omówienie i możliwości zastosowania
Część 3: Stres i sytuacje trudne w pracy – jak sobie z nimi radzić?
- Klasyczna teoria stresu a najnowsze badania. Modele reakcji na stres i typy reakcji stresowych
- Moje podejście do sytuacji stresogennych – samoocena i refleksja indywidualna
- Definiowanie dobrych praktyk w zakresie radzenia sobie w sytuacjach trudnych w pracy
Część 4: Zarządzanie konfliktem w zespole – modele interwencji menedżerskich
- Jakie są znamiona konfliktu w zespole? I dlaczego nie taki konflikt straszny, jak go malują?
- Modele interwencji menedżerskiej w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole
- Autorefleksja „na wyjściu” i planowanie indywidualnych kroków rozwojowych
Wykładowca
Konsultant, certyfikowany trener, audytor. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania ludźmi. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Zajmuje się rozwojem indywidualnym i grupowym oraz badaniem opinii pracowników i doradztwem w zakresie doskonalenia organizacji. Pracuje z najwyższą kadrą zarządzającą oraz menedżerami różnych szczebli i zespołami eksperckimi - zarówno w wymiarze grupowym, jak i indywidualnym.
Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach i buduje na pozytywach. Rozwija miękkie kompetencje, a w szczególności umiejętności komunikacyjne. Jest inspiratorką autorefleksji i orędowniczką dialogu. Uczy menedżerów, jak skutecznie budować zaangażowanie i przełamywać opory pracowników wobec zmian.
Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Certyfikowany Action Learning coach. Posiada także certyfikację w zakresie pracy metodą Points of You™.
Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in.
Wybrane opinie:
„Z Moniką miałam okazję pracować podczas warsztatów grupowych oraz indywidualnie. W każdej formie sprawdziła się fantastycznie, dla mnie jednak największą wartością była możliwość pracy 1 na 1. Monika to nie tylko doskonały trener i coach, ale też niesamowita kobieta emanująca wewnętrzną siłą i ogromnym zaangażowaniem. Bez wahania polecam współpracę – od poziomu profesjonalnej i sprawnej organizacji, po wysokie umiejętności i kreatywne pomysły wspierające rozwój.” (Joanna, Lider ds. Szkoleń, Rozwoju i Rekrutacji)
„Miałem okazję brać udział w szkoleniu organizowanym przez Monikę. Indywidualne podejście i fachowość - o tym wiedziałem już przed. Nie wiedziałem jednak, że Monika tak dobrze potrafi zidentyfikować potrzeby już w trakcie szkolenia i na bieżąco je modyfikować sprawiając, że spotkanie było bardzo dobrze uszyte 'na miarę'. To był dobrze zainwestowany czas.” (Michał, Business Development Director)
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
Cena
990,00 zł + 23% VAT = 1217,70 zł brutto
990,00 zł + VAT zw = 990,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.