Jak zwiększyć sprzedaż? Skuteczne techniki i praktyki sprzedażowe
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie sprzedażowe obejmuje m.in. zagadnienia: jak zwiększyć sprzedaż, jak nawiązać dobry kontakt z klientem, jak skutecznie badać potrzeby klienta, psychologia decyzji zakupowych, obiekcje a stan rzeczywisty, kłopotliwe sytuacje w obsłudze klienta, zamykanie sprzedaży.
Opis szkolenia
Jak zwiększyć sprzedaż? To pytanie zadaje sobie większość handlowców, sprzedawców, właścicieli małych i dużych firm, pracowników biurowych i działających w terenie. Odpowiedz nie jest prosta, jednak działając według odpowiednich zasad, budując zaufanie nowych klientów i zyskując lojalność dotychczasowych, jesteś w stanie osiągnąć wyznaczone cele.
Dzięki warsztatowej formule szkolenie będzie wartościowe zarówno dla osób rozpoczynających swoją zawodową przygodę, jak i dla osób posiadających już pewne doświadczenie handlowe. Szkolenie pomoże zrozumieć potrzeby, oczekiwania i zachowania klientów, zainspiruje uczestników do wprowadzania innowacyjnych pomysłów w swojej pracy, a także nauczy odbiorców lepszego planowania działań i zarządzania priorytetami, co przełoży się na zwiększenie efektywności sprzedaży.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest zwiększenie umiejętności komunikacyjnych w kontekście skutecznych technik sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem działań wynikających z psychologii decyzji zakupowych.
To szkolenie będzie dla Ciebie wartościowe, jeśli:
- chcesz być ekspertem w dziedzinie sprzedaży niezależnie od czasów, w których przyszło Ci sprzedawać,
- chcesz podejść do klienta indywidualnie, umieć reagować na jego potrzeby i w odniesieniu do nich prawidłowo dobierać i prezentować produkt,
- marzysz o stworzeniu grupy stałych klientów, z którymi zbudujesz współpracę w oparciu o zaufanie i wysoką jakość obsługi,
- pracujesz nad efektywnością swojej pracy i dążysz do większych sukcesów przy mniejszym nakładzie czasu.
Korzyści ze szkolenia:
- Poczujesz swobodę w kontakcie z klientem.
- Poznasz techniki zarządzania stresem, które pozwolą na zachowanie spokoju i utrzymanie profesjonalizmu w każdej sytuacji.
- Będziesz przygotowany na różne warianty rozmowy na poszczególnych etapach sprzedażowych.
- Rozpoznasz i dopasujesz się do różnych typów rozmówców.
- Zrozumiesz aktualne trendy i zmiany na rynku, co pozwali lepiej dostosować Twoje strategie sprzedażowe.
- Zyskasz umiejętność skutecznego uświadamiania potencjalnemu klientowi potrzeby zmiany lub zakupu.
- Poprawisz skuteczność w zawieraniu umów.
Adresaci szkolenia:
- Sprzedawcy
- Handlowcy
- Właściciele jednoosobowych firm usługowych i handlowych
- Pracownicy BOK oraz helpdesk
- Konsultanci call center
- Pracownicy recepcji
Metody szkoleniowe:
- Warsztaty z atrakcyjną prezentacją multimedialną
- Tworzenie mapy myśli
- Ćwiczenia praktyczne
- Dyskusje i wymiana doświadczeń między uczestnikami
- Case study
Niezależnie od formy warsztatu (online/offline) jest on prowadzony w oparciu o interaktywne formy współpracy. Uczymy się i rozwijamy umiejętności przede wszystkim poprzez doświadczenia, trening i działanie, wsparte teorią i pragmatyzmem.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
WPROWADZENIE
- Wprowadzenie i rozpoczęcia szkolenia
- Zapoznanie z uczestnikami, ustalenie zasad współpracy
- Agenda i oczekiwania
WIEDZA I PRAKTYKA
- Czym jest dobra relacja biznesowa i jak ją stworzyć
- Osoba decyzyjna w procesie – z kim i jak warto rozmawiać
- Najczęstsze błędy i dobre praktyki
- Partnerstwo w sprzedaży – jak je uzyskać, gdy Tobie zależy bardziej
- Kontakt z klientem
- Fazy kontaktu z klientem i niezbędne kompetencje na poszczególnych etapach
- Mocne strony produktów/usług – jak skutecznie uświadomić potencjalnemu klientowi potrzebę zmiany lub zakupu
- Ja i moja firma w kontekście klienta, czyli jak efektywnie zaprezentować siebie i firmę, aby wpisać się w potrzeby klienta
- Badanie potrzeb
- Psychologia decyzji zakupowych – jak i dlaczego klienci kupują (emocje, potrzeby, logiczne uzasadnienie)
- Kluczowe motywacje klienta: bóle, potrzeby, oczekiwania
- Aktywne słuchanie i zadawanie pytań, aby lepiej zrozumieć potrzeby klienta
- Bariery komunikacyjne – jak je rozpoznać i skutecznie przezwyciężać
- Obiekcje a stan rzeczywisty
- Persona klienta – czemu warto ją mieć i jak ją zrobić?
- Za co faktycznie płaci klient – jak klient postrzega wartość?
- Jak stworzyć dobrą relację zorientowaną na biznes?
- Klasyfikacja klientów.
- Typy osobowości w praktyce
- Jesteśmy różni – podstawy typologii osobowości
- Jak się porozumieć pomimo różnic
- Rola notatek i przygotowania w pracy handlowca – jak skutecznie zarządzać informacjami o kliencie
- Kłopotliwe sytuacje w obsłudze klienta
- Skąd się bierze tzw. „trudny klient” – analiza przyczyn i zachowań
- Najczęstsze zarzuty moich klientów – jak sobie z nimi radzić
- Stres w pracy i emocje w pracy handlowca– techniki zarządzania stresem i utrzymania profesjonalizmu
- Manipulacja a perswazja
- Techniki wywierania wpływu – jak skutecznie, ale etycznie, wpływać na decyzje klienta
- Jak formułować przekonujące argumenty perswazyjne, aby klient czuł się zmotywowany do zakupu
- Jak nie dać się zmanipulować klientowi
- Personalizacja kontaktu a cele
- Zamykanie sprzedaży
- Follow-upy w sprzedaży
- Organizacja pracy własnej i zarządzanie kontaktem z klientem w ramach firmy
- Jak zwiększyć skuteczność sprzedaży
- Lojalność klienta a polecenia
- Podsumowanie warsztatów i wnioski
Wykładowca
Doświadczony ekspert z zakresu sprzedaży, zarządzania sprzedażą i rozwoju osobistego. Od lat zajmuje się zarządzaniem relacjami w biznesie. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich i zdolności interpersonalnych, przekładające się na twarde wyniki sprzedażowe.
Kierowała projektami związanymi z aktywną sprzedażą i profesjonalną obsługą klienta. Sama aktywnie sprzedawała, osiągając ponadprzeciętne wyniki. Realizuje szkolenia i usługi konsultingowe dla wielu wymagających klientów.
Jej interaktywne podejście i praktyczne wskazówki pozwolą uczestnikom skutecznie rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i budować lepsze relacje z innymi.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie