Asertywność w pracy - praktyczny warsztat budowania postawy asertywnej

Warszawa / lub ONLINE
19 stycznia 2022 r., środa, 10.00 - 16.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Na szkoleniu poruszymy zagadnienia takie, jak: asertywność w pracy, jak być asertywnym,  uległość i agresja, jak wyznaczać swoje granice, jak przestrzegać granic innych osób, jakie są twoje mocne strony, jak reagować na krytykę, jak asertywnie odmawiać, jak asertywnie prosić, jak asertywnie reagować na pochwałę, asertywne delegowanie zadań.

Asertywność to kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze wyrażanie swoich myśli, poglądów i uczuć, jednocześnie pozostając w szacunku do rozmówców i samego siebie. Dzięki niej jesteśmy mniej podatni na konflikty i manipulacje. Podczas szkolenia poznasz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych, także w komunikacji online. Nauczysz się odróżniać zachowania uległe i agresywne od asertywnych.

Cele szkolenia:

  • nauka odróżniania zachowań asertywnych od agresywnych i uległych,
  • poznanie i przećwiczenie modeli zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych,
  • wzmocnienie poczucie własnej wartości i właściwego reagowania na krytykę,
  • nabycie umiejętności wyrażania swojego zdania bez lęku, odmawiania bez poczucia winy, a także łagodnego stopniowania gniewu.

Korzyści ze szkolenia:

  • odzyskanie czasu poświęcanego do tej pory na nieasertywnie przyjmowane zobowiązania,
  • wzrost efektywności w zakresie realizowanych obowiązków,
  • poprawa jakości relacji zawodowych i pozazawodowych,
  • zbudowanie profesjonalnego wizerunku osoby stanowczej, konkretnej, a przy tym sympatycznej.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • podstawowych prawach asertywności,
  • różnicach pomiędzy zachowaniami asertywnymi a uległością i agresją,
  • filarach zachowań asertywnych,
  • przyczynach braku asertywności i sposobach ich usuwania.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • rozpoznawania zachowań asertywnych,
  • korzystania z praw asertywności nawet w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych,
  • wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację,
  • budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego lidera,
  • łagodnego i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
  • konstruktywnego reagowania na krytykę, agresję i stopniowania gniewu.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, niezależnie od zajmowanego stanowiska, które są zainteresowane rozwojem umiejętności przyjmowania asertywnej postawy w relacjach ze współpracownikami, klientami, kontrahentami, np. do pracowników obsługi klienta, help desk, członków zespołów, a także do menedżerów i liderów.

Metody szkoleniowe:

Mini wykład prowadzącego, case studies, moderowana dyskusja na forum, ćwiczenia indywidualne i grupowe.

Program

  1. Poznanie grupy i trenerki, kontrakt  zasady pracy, nazwanie celów szkoleniowych i ram czasowych szkolenia
     
  2. Czym jest, a czym nie jest asertywność
  • czym jest asertywność, różnicowanie z uległością i agresją
  • podstawowe prawa i zasady asertywności
  • czynniki braku asertywności
  1. Moje prawa i asertywna obrona granic osobistych
  • czym są granice osobiste, jak wyznaczać swoje granice oraz poszanowanie dla granic drugiego człowieka
  • lista moich praw co znaczą praktycznie
  • mapa asertywności, diagnoza obszarów, w których zachowujesz postawę asertywną i w których tego nie robisz
  • moje prawa w różnych sytuacjach społecznych i zawodowych
  1. Asertywność a poczucie własnej wartości
  • analiza mocnych stron, wzmacnianie siebie
  • budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o swoje mocne strony
  1. Asertywność w komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych
  • łagodny acz stanowczy lider, asertywne delegowanie zadań oraz udzielanie feedbacku – punkt będzie zrealizowany, jeśli wśród uczestników będą osoby pełniące role kierownicze
  • konstruktywne reagowanie na krytykę, asertywna odmowa bez poczucia winy
  • gniew  niechciana emocja versus agresja  nieakceptowalne zachowanie, asertywne stopniowanie gniewu
  1. Asertywność w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych
  • asertywna komunikacja
  • odróżnianie opinii od faktów, asertywna dyskusja
  • asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały
  • asertywne wyrażanie krytyki i egzekwowanie zmian
  • rozwiązywanie konfliktów na bazie filarów asertywności
  • asertywne wyrażanie próśb i poleceń
  1. Czas na asertywne życzenia, pytania i podsumowanie

Wykładowca

Certyfikowany trener jednej z czołowych polskich szkół Trenerów Biznesu, certyfikowany Trener New World of Kirkpatrick Model Bronze Level, HRBusiness Partner.
Doświadczenie zdobywała pracując w Europie i Polsce. Gracz zespołowy. Myśli „MY”. Współpracowała z takimi firmami jak Kazar, Alvo, Performance Media.

Specjalizuje się w tematach dotyczących asertywności, obsługi klienta, podnoszenia efektywności zespołów, delegowania zadań, feedbacku, autoprezentacji, podnoszenia standardów komunikacji. Stworzyła autorskie szkolenie asertywności w systemie e-learningowym.

Do swoich wielkich mentorów zalicza: Erica Berne’a, Marię Król-Fijewską, Daniela Golemana, dr. Sławomira Jarmuża.

Realizowała projekty dla takich firm jak: Plus, Michelin, W. Kruk, Alvo, Kazar. 

Jest aktywnym członkiem Klubu Trenerów Biznesu w Warszawie.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto

690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 169 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 194 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - planowany do końca 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
19 stycznia 2022 r., środa, 10.00 - 16.00