Asertywność jako kompetencja zawodowa

Warszawa / lub ONLINE
1 4 maja 2021 r., piątek, 9.00 - 15.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Na szkoleniu: czym jest asertywność, asertywność w pracy, jak odróżnić asertywność od uległości i agresji, jak budować postawę asertywną, jak wyznaczać swoje granice, jak przestrzegać granic innych osób, jakie są Twoje mocne strony, jak asertywnie reagować na krytykę, jak asertywnie odmawiać, jak asertywnie prosić, jak asertywnie reagować na pochwałę.

Asertywność to kluczowa kompetencja pozwalająca na stanowcze, lecz łagodne wyrażania swoich myśli poglądów i uczuć pozostając tym samym w szacunku do swoich rozmówców i samego siebie. Podczas szkolenia poznasz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych. Nauczysz się odróżniać zachowania uległe i agresywne od asertywnych. Dzięki temu wzrośnie Twoja stanowczość i pozostaniesz w szacunku dla siebie i innych, a również nie będziesz podatny na konflikty i manipulacje. W związku z pracą zdalną będącą na ten moment niezbędnym warunkiem dla zachowania zdrowia, asertywność nabiera nowego znaczenia  musimy ją stosować w komunikacji online.

Cel szkolenia:

  • nauczysz się odróżniać zachowania asertywne od agresywnych i uległych.
  • poznasz i zastosujesz model zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych.
  • nauczysz się wzmacniać poczucie własnej wartości i właściwie reagować na krytykę.
  • nauczysz się wyrażać swoje zdanie bez lęku, odmawiać bez poczucia winy, a także łagodnie stopniować gniew.

Korzyści ze szkolenia: nabycie umiejętności niezbędnych do budowania postawy asertywnej w pracy.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • podstawowych prawach asertywności,
  • poznają filary zachowań asertywnych,
  • nabędą wiedzę o przyczynach braku asertywności i dowiedzą się jak je usuwać.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • rozpoznawania zachowań asertywnych,
  • korzystania z praw asertywności nawet w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych,
  • wzmacniania swojej skuteczności poprzez pełną szacunku i spójności komunikację,
  • budowania swojej pozycji jako stanowczego acz łagodnego lidera (jeśli wśród uczestników będą liderzy),
  • łagodnego i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
  • konstruktywnie reagować na krytykę, agresję i stopniować gniew.

Adresatami szkolenia są wszyscy team liderzy oraz ich członkowie teamów, managerowie zarządzający i dyrektorzy, członkowie zespołów Biura Obsługi Klienta, zespoły obsługi klienta oraz Help Desk w organizacjach IT.

Metody szkoleniowe:
mini wykłady, moderowana dyskusja na forum, ćwiczenia praktyczne, indywidualne.

Program

  1. Poznanie grupy i trenerki, kontrakt  zasady pracy, nazwanie celów szkoleniowych i ram czasowych szkolenia.
     
  2. Czym jest a czym nie jest asertywność:
  • czym jest asertywność, różnicowanie z uległością i agresją,
  • podstawowe prawa i zasady asertywności,
  • czynniki braku asertywności.
  1. Moje prawa i asertywna obrona granic osobistych:
  • czym są granice osobiste, jak wyznaczać swoje granice oraz poszanowanie dla granic drugiego człowieka,
  • lista moich praw co znaczą praktycznie,
  • mapa asertywności, diagnoza obszarów, w których zachowujesz postawę asertywną a w jakich nie,
  • moje prawa w różnych sytuacjach społecznych i zawodowych. 
  1. Asertywność a poczucie własnej wartości:
  • analiza mocnych stron, wzmacnianie siebie,
  • budowanie pozytywnego wizerunku siebie w oparciu o swoje mocne strony.
  1. Asertywność w komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych:
  • łagodny acz stanowczy lider, asertywne delegowanie zadań oraz udzielanie feedbacku – punkt będzie zrealizowany, jeśli uczestnicy będą odpowiedzialni za zarządzanie zespołem, 
  • konstruktywne reagowanie na krytykę, asertywna odmowa bez poczucia winy,
  • gniew  niechciana emocja versus agresja  nieakceptowalne zachowanie, asertywne stopniowanie gniewu. 
  1. Asertywność w najbardziej wymagających sytuacjach zawodowych:
  • asertywna komunikacja,
  • odróżnianie opinii od faktów, asertywna dyskusja
  • asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały,
  • asertywne wyrażanie krytyki i egzekwowanie zmian,
  • rozwiązywanie konfliktów na bazie filarów asertywności,
  • asertywne wyrażanie próśb i poleceń.
  1. Czas na asertywne życzenia i podsumowanie.

Wykładowca

Certyfikowany trener Moderatora, jednej z czołowych polskich szkół Trenerów Biznesu, certyfikowany Trener New World of Kirkpatrick Model Bronze Level, HRBusiness Partner.
Doświadczenie zdobywała pracując w Europie i Polsce. Gracz zespołowy. Myśli „MY”. Współpracowała z takimi firmami jak Kazar, Alvo, Performance Media.
Specjalizuje się w tematach dotyczących obsługi klienta, podnoszenia efektywności zespołów, delegowania zadań, feedbacku, autoprezentacji, podnoszenia standardów komunikacji, asertywności menedżera. Stworzyła autorskie szkolenie asertywności w systemie e-learningowym.
Do swoich wielkich mentorów zalicza: Erica Berne’a, Marię Król-Fijewską, Daniela Golemana, dr. Sławomira Jarmuża.
Realizowała projekty dla takich firm jak: Plus, Michelin, W. Kruk, Alvo, Kazar.
Jest aktywnym członkiem Klubu Trenerów Biznesu w Warszawie.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

590,00 zł + 23% VAT = 725,70 zł brutto

590,00 zł + VAT zw = 590,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
1 4 maja 2021 r., piątek, 9.00 - 15.00