Asertywność jako kompetencja zawodowa - warsztaty

Warszawa / lub ONLINE
26 stycznia 2021r., wtorek, godz. 09.30 - 17.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Asertywność to element komunikacji, który często wpływa nie tylko na jakość naszych relacji z innymi, ale również na nasze samopoczucie i pewność siebie w kontaktach zawodowych. Powszechnie uważa się, że asertywność, to umiejętność mówienia „nie”, tymczasem jest to zagadnienie znacznie szersze - asertywność to przede wszystkim umiejętność wyrażania własnego zdania i postaw w sposób nie naruszających cudzych granic, wyrażania krytyki, ale również jej przyjmowania. Asertywność jest narzędziem budującym relacje z innymi, wzbudzającym zaufanie i szacunek wśród członków zespołu, współpracowników i klientów.

Cele szkolenia:

Zwiększenie własnej asertywności, poprawienie umiejętność wyrażania własnego zadania w różnych, niejednokrotnie trudnych sytuacjach w życiu zadowowym i prywatnym, w taki sposób, by budować wokół siebie atmosferę zaufania, budować dobre relacje i jednocześnie zachować i chronić swoje granice i swoje potrzeby.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • trening asertywności,
  • dostrzeżenie roli asertywności w życiu zawodowym,
  • zrozumienie asertywności w kontekście posiadanych umiejętności,
  • wzmocnienie umiejętności egzekwowania poleceń,
  • wzmocnienie umiejętności komunikowania własnych potrzeb,
  • przedstawienie roli asertywności w procesie zarządzania zespołem, współpracy z kontrahentami, dostawcami, klientami,
  • budowanie postawy autentyczności i spójności w biznesie.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • różnicach między bierną agresją a asertywnością,
  • sposobach egzekwowania poleceń i próśb,
  • sposobach wyznaczania własnych granic,
  • zasadach dotyczących budowania komfortu i pewności siebie w relacjach z innymi.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • mówienia o swoich zaletach,
  • konstruktywnego wyrażania emocji w pracy (w stosunku do przełożonych i podwładnych),
  • przyjmowania krytyki i radzenia sobie z nią,
  • asertywnej odmowy,
  • rozpoznania biernej agresji lub postawy uległości,
  • proszenia o pomoc w sytuacjach zawodowych i poszukiwania wsparcia w trudnościach,
  • przyjmowania pochwał,
  • rozpoznania manipulacji i przeciwdziałania jej,
  • reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

Adresaci szkolenia:

Osoby pracujące z zespołach, prowadzące spotkania z kontrahentami, klientami, dostawcami, pracownikami, specjalisci z różnych branż, kierownicy, menedżerowie, wszystkie oinne osoby, dla których asertywna komunikacja jest ważna i chciałyby pracować nad rozwojem tej umiejętności.

Metody szkoleniowe:

  • zasada 80/20 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne),
  • ćwiczenia praktyczne,
  • wykład z prezentacją multimedialną,
  • rozmowa moderowana/ dyskusja,
  • warsztaty w grupach,
  • symulacje.

W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.

Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)

Program

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
     
  2. Czym jest asertywność?
     
    • autodiagnoza poziomu asertywności,
    • rodzaje zachowań interpersonalnych (asertywność, uległość, agresja, manipulacja).
       
  3. Asertywność jako narzędzie radzenia sobie z presją.
     
  4. Rola konstruktywnego dialogu:
     
    • jak pytać w sposób asertywny,
    • jak odpowiadać,
    • jak udzielać informacji.
       
  5. Techniki asertywne. Podczas tego modułu trener przećwiczy z grupą różne możliwości reagowania w zróżnicowanych sytuacjach zawodowych, w tym:
     
    • jak formułować pochwałę,
    • jak wyrażać krytykę,
    • jak prosić o pomoc,
    • ak wyrażać oczekiwania,
    • jak konstruować polecenia,
    • jak komunikować się z trudnymi rozmówcami,
    • jak zachować się w sytuacji konfliktu,
    • jak reagować na manipulacje ze strony otoczenia,
    • jak reagować na postawę roszczeniową,
    • jak reagować na nadmierną uległość,
    • jak doceniać,
    • jak udzielać informacji zwrotnej,
    • jak reagować w sytuacji niesprawiedliwej krytyki,
    • jak demaskować aluzje,
    • jak odmawiać,
    • jak egzekwować,
    • jak być stanowczym i serdecznym,
    • jak radzić sobie z gniewem i innymi trudnymi emocjami w pracy,
    • jak reagować w sytuacji, w której ktoś nami manipuluje i jak zauważyć manipulację w otoczeniu.
       
  6. Własne bariery w stosowaniu asertywności na co dzień.
     
  7. Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.

Wykładowca

Menedżer z 20 letnim doświadczeniem, coach z międzynarodową akredytacją ICF, trener biznesu, wykładowca akademicki.          

Posiada wieloletnie korporacyjne doświadczenie w public relations i marketingu, w budowania wizerunku firmy i marki osobistej. Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managera, Managera Komunikacji Marketingowej i Managera Public Relations oraz Właścicielki Agencji Public Relations. Prowadziła wykłady z Public Relations dla Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Wyższej Szkole Handlu i Prawa.

Prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich takich jak:  komunikacja interpersonalna, wpływ naszych myśli na naszą przyszłość, zwiększenie pewności siebie, asertywność, motywowanie siebie i innych, kreowanie wizerunku firmy i produktu/usługi, autoprezentacja, wystąpienia publiczne, wystąpienia przed kamerą, public relations, relacje z mediami, budowanie marki osobistej, savoir vivre w biznesie, redagowanie pism, artykułów i informacji prasowych, profesjonalny sekretariat, wyznaczanie celów coaching w rozwoju kobiety, szczęśliwa kobieta, rozwój, kariera, miłość, zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i etyki w biznesie.

Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje realizując projekty szkoleniowe oraz w pracy indywidualnej w zakresie coachingu zgodnie ze standardami International Coach Federation.

Projekty szkoleniowe prowadziła dla takich firm i instytucji jak:
Zakłady Farmaceutyczne Polpharma, NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Delphi Poland S.A., CEMEX Polska, DANWOOD S.A.,HORTEX Holding S.A., BONDUELLE Polska Sp. z o.o., MAXON, Dolcan, Prestige PM Sp. z o.o., EGB Firma Doradczo-Konsultingowa, Grupa PRK & ADS, Ministerstwo Środowiska, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Sitel Polska Sp. z o.o. dla wielu innych.  

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

590,00 zł + 23% VAT = 725,70 zł brutto

590,00 zł + VAT zw = 590,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
26 stycznia 2021r., wtorek, godz. 09.30 - 17.00