Asertywność w pracy – praktyczne warsztaty budowania postawy asertywnej
Szkolenie 1-dniowe
Szkolenie z asertywności obejmuje m.in. zagadnienia: asertywność w pracy, jak być asertywnym, elementy postawy asertywnej, uległość i agresja, jak wyznaczać swoje granice, jak przestrzegać granic innych osób, jak reagować na krytykę, jak asertywnie odmawiać, jak asertywnie prosić, jak asertywnie reagować na pochwałę, asertywne delegowanie zadań.
Opis szkolenia
Szkolenie z asertywności to intensywny program rozwijający umiejętności komunikacyjne uczestników, skupiający się na pewnym, skutecznym i szanującym siebie wyrażaniu myśli, uczuć i potrzeb. Uczestnicy zdobędą narzędzia do budowania pozytywnych relacji zawodowych, radzenia sobie z konfliktami oraz skutecznego przekazywania informacji. Poprzez interaktywne ćwiczenia, scenariusze praktyczne i analizę przypadków, uczestnicy będą rozwijać pewność siebie w komunikacji oraz zdolność do skutecznego osiągania swoich celów zawodowych.
„Wasz czas jest ograniczony, więc nie marnujcie go na życie cudzym życiem. Nie dajcie się schwytać w pułapkę dogmatu, która oznacza życie według wskazówek innych ludzi. Nie pozwólcie, by szum opinii innych zagłuszył wasz wewnętrzny głos. O co najważniejsze, miejcie odwagę iść za głosem swojego serca i intuicji”
Steve Jobs
Cele szkolenia:
- poznanie konkretnych narzędzi i technik asertywnej komunikacji, umożliwiających wyrażanie siebie w sposób klarowny i szanujący zarówno siebie, jak i innych,
- podniesienie świadomości własnej wartości oraz rozwinięcie pewności siebie w wyrażaniu swoich myśli, uczuć i potrzeb w kontekście zawodowym,
- nauka skutecznego rozwiązywania konfliktów, obrony własnych granic, wyrażania myśli przy zachowaniu asertywności, unikając agresji lub bierności,
- kształtowanie świadomości własnych emocji oraz umiejętność kontrolowania ich w trakcie komunikacji, co przyczyni się do bardziej efektywnego wyrażania siebie.
Korzyści ze szkolenia:
- indywidualny plan asertywnych działań do wdrożenia bezpośrednio po szkoleniu,
- bardziej skuteczna komunikacja zespołowa i indywidualna,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów w sposób łagodny i merytoryczny,
- zwiększenie efektywności osobistej poprzez budowanie mądrego poczucia własnej wartości,
- redukcja stresu wynikającego z lęku przed odmową,
- zwiększenie umiejętności perswazji.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- tym, czym asertywność JEST, a czym nie jest,
- przyczynach problemów z własną asertywnością i sposobach ich usuwania,
- własnych umiejętnościach komunikacyjnych, co umożliwi świadome rozwijanie i doskonalenie asertywności.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- wyrażania swoich myśli i uczuć, co przyczyni się do lepszej komunikacji w zespole pracy,
- klarownego wyrażania swoich oczekiwań i potrzeb, dzięki czemu zbudują lepsze relacje zarówno z przełożonymi, jak i współpracownikami,
- przekonywania innych do swoich pomysłów, co może być szczególnie przydatne w procesie negocjacji i prezentacji,
- rozpoznawania komunikatów asertywnych, agresywnych i uległych w rozmowie oraz umiejętnego reagowania na nie, co ma ogromny wpływ na prowadzenie efektywnych i merytorycznych rozmów z każdym „typem” komunikacyjnym.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności asertywnego wyrażania siebie w miejscu pracy, zwiększając tym samym efektywność swojego działania i poprawiając relacje z innymi.
Szkolenie skierowane jest więc do:
- pracowników na różnych poziomach organizacyjnych, obejmując zarówno kadry kierownicze, jak i pracowników operacyjnych,
- pracowników rozpoczynających swoją karierę zawodową oraz tych, którzy przechodzą zmiany w miejscu pracy,
- wszystkich, szukający sposobów na poprawę swojej skuteczności komunikacyjnej w celu budowania lepszych relacji zawodowych,
- osób, które chcą aktywnie pracować nad własnym rozwojem osobistym, z naciskiem na asertywną komunikację interpersonalną.
Metody szkoleniowe:
- warsztat (70%): gry szkoleniowe, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje, filmy szkoleniowe, ankiety
- wykład multimedialny (30%)
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Przyjazna, luźna atmosfera, czułam się niezwykle komfortowo, szeroka wiedza, którą posiada wykładowca, przedstawienie różnych perspektyw, luźne ćwiczenia, które powodują przemyślenia.
Stały kontakt z prowadzącą, od razu reakcje prowadzącej na wypowiedzi uczestników.
Program
- CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ
- Asertywność to nie tylko „sztuka odmawiania”
- Czy można się nauczyć asertywności
- Cele asertywności w życiu osobistym i zawodowym
- Asertywność a poczucie własnej wartości
- Korzyści wynikające z asertywności w miejscu pracy i poza nim
- ELEMENTY KOMUNIKACJI ASERTYWNEJ
- Asertywność, agresja, uległość – różne sposoby komunikacji i zachowań – to TY decydujesz i wybierasz
- Komunikacja, która angażuje, rozwija ludzi i scala relacje
- „Słuchajmy głośniej” – jeśli nie słuchasz, nie słyszysz; jeśli nie słyszysz nie dowiesz się i nie zrozumiesz – jak zostać doskonałym aktywnym słuchaczem
- „Widzę coś, czego ty nie widzisz” – czym się różnimy i jak pozbyć się „etykietowania”, czyli moc „faktów” w asertywnej komunikacji
- Umiejętność zadawania pytań – „pytam, aby zrozumieć”, „pytam, aby się dowiedzieć”
- ROZPOZNAWANIE I PRZEZWYCIĘŻANIE WŁASNYCH BARIER W KOMUNIKACJI ASERTYWNEJ
- Twój wewnętrzny „Dorosły” – analiza transakcyjna i jej rola w asertywnej komunikacji
- pojęcie transakcji i analizy transakcyjnej
- rodzaje transakcji
- identyfikacja stanów „ego” + kwestionariusz Twoich indywidualnych stylów komunikacyjnych
- postawa wobec siebie i innych osób
- jak neutralizować konflikty słowne i manipulacje
- Gdyby komunikacja była rakietą, asertywność byłaby jej paliwem – czyli strategie asertywnej komunikacji z innymi (przełożeni, koledzy z zespołu, klienci, partnerzy biznesowi)
- strategia budowania wysokiego poczucia własnej wartości – budowanie swojej marki osobistej i zawodowej w oparciu o własne MOCNE STRONY i talenty
- strategia radzenia sobie z emocjami(swoimi i Twoich rozmówców – nawet trudnych)
- strategia skutecznego reagowania na krytykę/atak słowny
- sztuka odmawiania bez poczucia winy
- strategia asertywnego wyrażania oczekiwań
- strategia asertywnego rozwiązywania konfliktów i nieporozumień
- asertywny język informacji zwrotnej – asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały i asertywne wyrażanie krytyki
- PLAN DZIAŁAŃ I PODSUMOWANIE, PYTANIA
- Podsumowanie głównych punktów szkolenia
- Indywidualne plany działania: Okej, teraz nie ma żartów! Czas na praktykę. Każdy z Was dostaje wirtualną rakietę asertywności. Waszym zadaniem jest ją odpalić w trudnej sytuacji. Cel? Bezkonfliktowe wyrażenie swojego zdania! Pamiętajcie, nawet najlepsi astronauci zaczynali od odpalenia swojej pierwszej rakiety!
Wykładowca
Ekspertka w obszarze HR i rozwoju osobistego. Dyplomowana trenerka biznesu, certyfikowana trenerka standardu HRD BP, wykładowczyni na studiach wyższych i prelegentka na różnego rodzaju spotkaniach branżowych.
Posiada kilkanaście lat doświadczenia w biznesie – w różnych branżach i na różnych stanowiskach, od specjalisty ds. personalnych po Dyrektora ds. HR i Rozwoju Pracowników.
Od 12 lat prowadzi szkolenia, konsultacje i projekty doradcze w zakresie komunikacji interpersonalnej, asertywności, wystąpień publicznych, autoprezentacji, etykiety zawodowej i zarządzania stresem, zarządzania zasobami ludzkimi, rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work-life balance.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.