Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Umowy handlowe - warsztaty. Prawne aspekty zawierania umów w obrocie gospodarczym.

Szkolenie 2-dniowe
Na szkoleniu omawiamy m.in.: kto jest uprawniony do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych przedsiębiorców, konsekwencje zawarcia umowy z osobą do tego nieupoważnioną, swoboda umów gospodarczych, formy, w jakich mogą być zawierane umowy w obrocie gospodarczym, terminy zapłaty w transakcjach handlowych, przedawnienie roszczeń, formy zabezpieczania umów podpisywanych z kontrahentami, wypowiedzenie a odstąpienie, zasady aneksowania umów, najczęściej występujące błędy przy przygotowywaniu i sporządzaniu umów.

Zwiń

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przyjęcia zgłoszenia. Administratorem danych jest J.G.Training Jadwiga Gwóźdź (ul. Olesińska 21, 02-548 Warszawa, 22 / 880 06 25, jagoda.gwozdz@jgt.pl). Dane są przetwarzane w celu realizacji umowy szkolenia, wypełnienia obowiązków prawnych, realizowania prawnie uzasadnionych interesów (np. dochodzenie roszczeń), a także - w przypadku wyrażenia zgody – w celu realizacji działań marketingowych. Dane są przetwarzane do momentu zakończenia współpracy, ustania obowiązku prawnego, ustania prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub do wycofania zgody. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz J.G.Training na podstawie umów – np. biuro księgowe. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, co będzie skutkować zaprzestaniem przetwarzania Państwa danych w tym celu.

* pole wymagane

Opis szkolenia

Podczas prowadzenia negocjacji i zawierania umów z kontrahentami, niezbędna jest znajomość przynajmniej podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim doprowadzić do zaakceptowania niekorzystnych dla nas zapisów - a to może utrudnić realizację kontraktu zgodnie z naszymi planami czy uniemożliwić dochodzenie ewentualnych roszczeń przed sądem w przyszłości.

Cel szkolenia:

Szkolenie pozwoli poszerzyć i uporządkować wiedzę z zakresu zawierania umów w obrocie gospodarczym oraz zapoznać się z praktycznymi aspektami omawianych zagadnień.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

W trakcie zajęć:

  • przypomnimy podstawowe pojęcia z zakresu prawa gospodarczego,
  • omówimy zasady zawierania umów w obrocie gospodarczym,
  • zwrócimy szczególną uwagę na badanie wiarygodności kontrahenta,
  • podpowiemy, jak skutecznie zabezpieczyć kontrakt,
  • przedstawimy kwestie związane z wprowadzaniem w firmie rozwiązań globalnych dotyczących umów.

Adresaci szkolenia:

W szczególności zapraszamy pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż lub zakupy w przedsiębiorstwie, za negocjowanie i zawieranie  kontraktów handlowych oraz sporządzanie treści umów.

Metody prowadzenia zajęć:

  • praca z dokumentem (pełnomocnictwo, odpis z KRS, weksel, aneks… ),
  • analiza treści konkretnych umów, w tym najczęściej występujących klauzul umownych,
  • analiza skutków określonych zapisów dla obu stron kontraktu,
  • dyskusja kierowana – omawianie problemów praktycznych,
  • rozwiązywanie kazusów,
  • wykład w oparciu o prezentację w Power Point.

Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.

Program

  1. Badanie wiarygodności klienta:
     
    • KRS (Rejestr Przedsiębiorców, Rejestr Dłużników Niewypłacalnych), odpis z KRS jako "dowód osobisty" przedsiębiorcy – analiza aktualnych i pełnych odpisów poszczególnych kategorii przedsiębiorców pod kątem ich sytuacji majątkowej, ciążących na nich zobowiązań, osób uprawnionych do ich reprezentowania (PRACA Z DOKUMENTAMI);
       
    • Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – analiza wpisu do CEIDG (na co należy zwrócić uwagę "prześwietlając" przedsiębiorcę wpisanego do CEIDG (PRACA Z DOKUMENTAMI);
       
    • BIG (Biuro Informacji Gospodarczej) – przedstawienie zasad, na jakich funkcjonują BIG-i oraz analiza informacji, jakie przedsiębiorca może uzyskać z BIG-u i sposoby ich pozyskania.
       
  2. Analiza odpowiedzialności za zaciągnięte zobowiązania umowne poszczególnych spółek prawa handlowego, wspólników spółek cywilnych i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na zasadzie wpisu do CEIDG:
     
    • odpowiedzialność spółek,
       
    • odpowiedzialność wspólników spółek,
       
    • odpowiedzialność osób reprezentujących spółki (członków zarządu),
       
    • odpowiedzialność pełnomocników i prokurentów (czy pełnomocnicy i prokurenci odpowiadają za umowy, które zawierają w imieniu przedsiębiorcy?),
       
    • przedstawienie zasad odpowiedzialności, ze wskazaniem kroków prawnych możliwych do podjęcia w celu wyegzekwowania należności.
       
  3. Sposoby zawierania umów - oferta, przetarg, aukcja, negocjacje. Konsekwencje prawne złożenia oferty zawarcia umowy. Ustalenie momentu i miejsca zawarcia umowy.
     
  4. Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych przedsiębiorców (w tym spółek prawa  handlowego):
     
    • rodzaje pełnomocnictw, analiza ich treści i możliwości ich wykorzystania, przygotowanie prawidłowego pełnomocnictwa;
       
    • prokura: rodzaje prokury i jej zakres, odpowiedzialność prokurenta wobec kontrahentów za podejmowane czynności.
       
    • ĆWICZENIE: Uczestnicy poznają zasady prawidłowego przygotowania komparycji umów gospodarczych w odniesieniu do poszczególnych kategorii przedsiębiorców a następnie przygotowują komparycje takich umów.
       
  5. Konsekwencje zawarcia umowy z osobą do tego nieupoważnioną (brak umocowania, przekroczenie zakresu umocowania, dokonanie czynności po wygaśnięciu umocowania); jakie kroki należy podjąć aby sanować umowę albo od niej odstąpić?
     
  6. Zawarcie umowy z przedsiębiorcą pozostającym w związku małżeńskim; jakich dokumentów należy żądać od takiego przedsiębiorcy, aby  należycie zabezpieczyć swoją pozycję przy zawieraniu umowy z takim przedsiębiorcą?
     
  7. Swoboda umów gospodarczych. Zawarcie umowy gospodarczej.
     
  8. Forma czynności prawnych: omówienie form w jakich mogą być zawierane umowy w obrocie gospodarczym ze wskazaniem skutków niezachowania tych form.
     
  9. Terminy zapłaty w transakcjach handlowych.
     
  10. Przedawnienie roszczeń wynikających z umowy.
     
  11. Podstawowe elementy umowy w obrocie gospodarczym.
     
  12. Klauzule umowne; formy zabezpieczania umów podpisywanych z kontrahentami:
     
    • zabezpieczenie wekslowe,
    • hipoteka,
    • zastaw i zastaw rejestrowy,
    • przewłaszczenie na zabepiczenie,
    • gwarancja bankowa,
    • gwarancja ubezpieczeniowa,
    • dobrowolne poddanie się egzekucji,
    • poręczenie,
    • gwarancja,
    • kara umowna,
    • zadatek,
    • zaliczka,
    • odsetki,
    • klauzula umownego prawa odstąpienia,
    • odstępne - wykonanie zastępcze,
    • klauzula dotycząca podwykonawców,
    • klauzula poufności,
    • zapis na sąd polubowny,
    • klauzula prorogacyjna.
       
  13. Podstawowe elementy umowy i klauzule umowne (PRACA Z DOKUMENTAMI).

  14. Jednostronne rozwiązanie umowy:
     
    • wypowiedzenie a odstąpienie, rozliczenie między stronami w przypadku odstąpienia lub wypowiedzenia, możliwości modyfikacji, ćwiczenia w redakcji postanowień umowy,
    • dopuszczalność wprowadzenia do treści umowy w chwili jej zawarcia prawa do jednostronnego rozwiązania umowy, jednostronne rozwiązanie umowy w przypadku jej niewykonania,
    • zastrzeżenie prawa do zlecenia wykonania umowy innemu przedsiębiorcy.
       
  15. Zasady aneksowania umów (PRACA Z DOKUMENTAMI); zakres aneksowania, zasady prawidłowego przygotowania aneksu do umowy, forma wymagana przy aneksowaniu umowy.

  16. Omówienie najczęściej występujących błędów przy przygotowywaniu i sporządzaniu Umów.
     
  17. Umowa jako element wizerunku firmy.
     
  18. Odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.

Wykładowca

WYKŁADOWCA I

Sędzia sądu okręgowego. Rozpoznaje sprawy z zakresu prawa cywilnego w tym sprawy obejmujące roszczenia związane z tematyką szkolenia. Posiada wiedzę praktyczną dotyczącą zagadnień będących przedmiotem szkolenia oraz doświadczenie dydaktyczne wynikające z prowadzenia zajęć na wyższych uczelniach z zakresu szeroko pojętego prawa cywilnego, gospodarczego i postępowania egzekucyjnego. Prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców i dla pracowników administracji. W prowadzonych szkoleniach wykorzystuje wiedzę nabytą w trakcie pracy zawodowej. Zajęcia prowadzi w sposób przystępny i zrozumiały oraz angażujący uczestników szkolenia.

WYKŁADOWCA II

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Posiada bogate doświadczenie w bieżącej obsłudze działalności gospodarczej przedsiębiorców. Wspiera klientów przy weryfikacji kontrahenta przed zawarciem umowy, a następnie przygotowuje, opiniuje i negocjuje umowy zawierane przez klientów w codziennej działalności. Reprezentuje w sporach sądowych i pozasądowych. Prowadzi wykłady i szkolenia z zakresu swojej specjalizacji i jest autorką licznych publikacji o tematyce prawnej.

Miejsce

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1290,00 zł + 23% VAT = 1586,70 zł brutto

1290,00 zł + VAT zw = 1290,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Współpracujemy z hotelami:

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 179 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 204 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 350 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/

Parking hotelowy płatny dodatkowo - 60 zł za dobę

Zapisz się do newslettera

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje na temat naszej oferty szkoleniowej?
Zapisz się na nasz newsletter

Nie znalazłeś szkolenia dla siebie?

Napisz jaka tematyka Cię interesuje. Pomożemy Ci znaleźć szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.