Umowy handlowe - warsztaty

Warszawa
24-25 czerwca 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
Warszawa
09-10 września 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
Warszawa
12-13 grudnia 2019 r., czwartek (10.00 - 16.00) - piątek (09.00 - 15.00)
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Podczas prowadzenia negocjacji i zawierania umów z kontrahentami, niezbędna jest znajomość przynajmniej podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim doprowadzić do zaakceptowania niekorzystnych dla nas zapisów - a to może utrudnić realizację kontraktu zgodnie z naszymi planami czy uniemożliwić dochodzenie ewentulanych roszczeń przed sądem w przyszłości.

Proponujemy Państwu szkolenie, w formie warsztatów, które pozwoli poszerzyć i uporządkować wiedzę z zakresu zawierania umów w obrocie gospodarczym. W szczególności zapraszamy pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż lub zakupy w przedsiębiorstwie, za negocjowanie i zawieranie  kontraktów handlowych oraz sporządzanie treści umów.

W trakcie zajęć:

  • przypomnimy podstawowe pojęcia z zakresu prawa gospodarczego,
  • omówimy zasady zawierania umów w obrocie gospodarczym,
  • zwrócimy szczególną uwagę na badanie wiarygodności kontrahenta,
  • podpowiemy, jak skutecznie zabezpieczyć kontrakt,
  • przedstawimy kwestie związane z wprowadzaniem w firmie rozwiązań globalnych dotyczących umów.

Metody prowadzenia zajęć:

  • praca z dokumentem (pełnomocnictwo, odpis z KRS, weksel, aneks… ),
  • analiza treści konkretnych umów, w tym najczęściej występujących klauzul umownych,
  • analiza skutków określonych zapisów dla obu stron kontraktu,
  • dyskusja kierowana – omawianie problemów praktycznych,
  • rozwiązywanie kazusów,
  • wykład w oparciu o prezentację w Power Point.

Program

  1. Badanie wiarygodności klienta:
     
    • KRS (Rejestr Przedsiębiorców, Rejestr Dłużników Niewypłacalnych), odpis z KRS jako "dowód osobisty" przedsiębiorcy – analiza aktualnych i pełnych odpisów poszczególnych kategorii przedsiębiorców pod kątem ich sytuacji majątkowej, ciążących na nich zobowiązań, osób uprawnionych do ich reprezentowania (PRACA Z DOKUMENTAMI);
       
    • Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – analiza wpisu do CEIDG (na co należy zwrócić uwagę "prześwietlając" przedsiębiorcę wpisanego do CEIDG (PRACA Z DOKUMENTAMI);
       
    • BIG (Biuro Informacji Gospodarczej) – przedstawienie zasad, na jakich funkcjonują BIG-i oraz analiza informacji, jakie przedsiębiorca może uzyskać z BIG-u i sposoby ich pozyskania.
       
  2. Analiza odpowiedzialności za zaciągnięte zobowiązania umowne poszczególnych spółek prawa handlowego, wspólników spółek cywilnych i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na zasadzie wpisu do CEIDG:
     
    • odpowiedzialność spółek,
       
    • odpowiedzialność wspólników spółek,
       
    • odpowiedzialność osób reprezentujących spółki (członków zarządu),
       
    • odpowiedzialność pełnomocników i prokurentów (czy pełnomocnicy i prokurenci odpowiadają za umowy, które zawierają w imieniu przedsiębiorcy?),
       
    • przedstawienie zasad odpowiedzialności, ze wskazaniem kroków prawnych możliwych do podjęcia w celu wyegzekwowania należności.
       
  3. Sposoby zawierania umów - oferta, przetarg, aukcja, negocjacje. Konsekwencje prawne złożenia oferty zawarcia umowy. Ustalenie momentu i miejsca zawarcia umowy.
     
  4. Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych przedsiębiorców (w tym spółek prawa  handlowego):
     
    • rodzaje pełnomocnictw, analiza ich treści i możliwości ich wykorzystania, przygotowanie prawidłowego pełnomocnictwa;
       
    • prokura: rodzaje prokury i jej zakres, odpowiedzialność prokurenta wobec kontrahentów za podejmowane czynności.
       
    • ĆWICZENIE: Uczestnicy poznają zasady prawidłowego przygotowania komparycji umów gospodarczych w odniesieniu do poszczególnych kategorii przedsiębiorców a następnie przygotowują komparycje takich umów.
       
  5. Konsekwencje zawarcia umowy z osobą do tego nieupoważnioną (brak umocowania, przekroczenie zakresu umocowania, dokonanie czynności po wygaśnięciu umocowania); jakie kroki należy podjąć aby sanować umowę albo od niej odstąpić?
     
  6. Zawarcie umowy z przedsiębiorcą pozostającym w związku małżeńskim; jakich dokumentów należy żądać od takiego przedsiębiorcy, aby  należycie zabezpieczyć swoją pozycję przy zawieraniu umowy z takim przedsiębiorcą?
     
  7. Swoboda umów gospodarczych. Zawarcie umowy gospodarczej.
     
  8. Forma czynności prawnych: omówienie form w jakich mogą być zawierane umowy w obrocie gospodarczym ze wskazaniem skutków niezachowania tych form.
     
  9. Terminy zapłaty w transakcjach handlowych.
     
  10. Przedawnienie roszczeń wynikających z umowy.
     
  11. Podstawowe elementy umowy w obrocie gospodarczym.
     
  12. Klauzule umowne; formy zabezpieczania umów podpisywanych z kontrahentami:
     
    • zabezpieczenie wekslowe,
    • hipoteka,
    • zastaw i zastaw rejestrowy,
    • przewłaszczenie na zabepiczenie,
    • gwarancja bankowa,
    • gwarancja ubezpieczeniowa,
    • dobrowolne poddanie się egzekucji,
    • poręczenie,
    • gwarancja,
    • kara umowna,
    • zadatek,
    • zaliczka,
    • odsetki,
    • klauzula umownego prawa odstąpienia,
    • odstępne - wykonanie zastępcze,
    • klauzula dotycząca podwykonawców,
    • klauzula poufności,
    • zapis na sąd polubowny,
    • klauzula prorogacyjna.
       
  13. Podstawowe elementy umowy i klauzule umowne (PRACA Z DOKUMENTAMI).

  14. Jednostronne rozwiązanie umowy:
     
    • wypowiedzenie a odstąpienie, rozliczenie między stronami w przypadku odstąpienia lub wypowiedzenia, możliwości modyfikacji, ćwiczenia w redakcji postanowień umowy,
    • dopuszczalność wprowadzenia do treści umowy w chwili jej zawarcia prawa do jednostronnego rozwiązania umowy, jednostronne rozwiązanie umowy w przypadku jej niewykonania,
    • zastrzeżenie prawa do zlecenia wykonania umowy innemu przedsiębiorcy.
       
  15. Zasady aneksowania umów (PRACA Z DOKUMENTAMI); zakres aneksowania, zasady prawidłowego przygotowania aneksu do umowy, forma wymagana przy aneksowaniu umowy.

  16. Omówienie najczęściej występujących błędów przy przygotowywaniu i sporządzaniu Umów.
     
  17. Umowa jako element wizerunku firmy.
     
  18. Odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.

Wykładowca

Sędzia sądu rejonowego – przewodniczący wydziału cywilnego. Rozpoznaje sprawy z zakresu prawa cywilnego i prawa gospodarczego, w tym sprawy obejmujące roszczenia wekslowe. Pracownik dydaktyczny uczelni wyższej, prowadzi zajęcia z zakresu szeroko pojętego prawa cywilnego, gospodarczego i postępowania egzekucyjnego.

Miejsce

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

1190,00 zł + 23% VAT = 1463,70 zł brutto

1190,00 zł + VAT zw = 1190,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

W Warszawie współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 189 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 290 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 327 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 300 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

Warszawa
24-25 czerwca 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
Warszawa
09-10 września 2019 r., poniedziałek (10.00 - 16.00) - wtorek (09.00 - 15.00)
Warszawa
12-13 grudnia 2019 r., czwartek (10.00 - 16.00) - piątek (09.00 - 15.00)