Przemieszczanie wyrobów akcyzowych z wykorzystaniem systemu EMCS 2PL
SZKOLENIE ONLINE LUB STACJONARNE, 1 DZIEŃ
Na szkoleniu z wyrobów akcyzowych omawiamy m.in. zagadnienia: przemieszczanie towarów w systemie EMCS PL2, narzędzia do komunikacji z administracją celną, rejestracja w platformie PUESC, obieg komunikatów w systemie EMCS PL2, zwolnienie wyrobów akcyzowych z akcyzy.
Opis szkolenia
System informatyczny EMCS2, obowiązujący na terenie Unii Europejskiej, jest wykorzystywany do kontroli przemieszczania wyrobów akcyzowych, zarówno na terenie Unii Europejskiej, jak i wewnątrz kraju, w sytuacjach opisanych w ustawie o podatku akcyzowym.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają zasady obsługi systemu EMCS 2PL, który służy do kontroli przemieszczania wyrobów akcyzowych i który w określonych w ustawie przypadkach jest obowiązkowy.
Omówimy zasady tworzenia komunikatów w Systemie, rodzaje komunikatów, a także praktyczne narzędzia i możliwość ich wykorzystania do tworzenia komunikatów i obsługi przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurach:
- zawieszonej akcyzy,
- wyrobów akcyzowych zwolnionych z akcyzy ze względu na przeznaczenie,
- zapłaconej akcyzy.
Uczestnicy zapoznają się z dokumentami e-AD; e-DD i e-SAD i zasadami ich tworzenia i obsługi.
Cele szkolenia:
- zapoznanie uczestników z wiedzą niezbędną w zakresie obsługi przemieszczania w systemie EMCS2 i na platformie PUESC wyrobów akcyzowych z zawieszona akcyzą, jak i zwolnionych z akcyzy ze względu na przeznaczenie,
- omówienie wykorzystania systemu w zależności od rodzaju wyrobów akcyzowych i kierunku ich przemieszczenia, jak również tryb tworzenia elektronicznych komunikatów i ich obsługa.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia uzyskają praktyczną wiedzę dotyczącą:
- korzystania z systemu EMCS2 i jego obsługi w formie elektronicznej,
- obiegu komunikatów elektronicznych,
- trybu postępowania w trakcie korzystania z procedury przemieszczania wyrobów akcyzowych zgodnie z przepisami.
Praktyczna wiedza dotycząca korzystania z systemu EMCS2 pozwala przedsiębiorcom komunikować się z organami skarbowymi w obszarze przewozów towarów akcyzowych, jak również pozwala uniknąć nieprawidłowości i kar w obszarze podatku akcyzowego, ze szczególnym uwzględnieniem korzystania z możliwości obrotu towarami z zawieszoną akcyzą lub zwolnionych z akcyzy.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone dla przedsiębiorców, pracowników działów logistyki obsługujący obrót towarami akcyzowymi, agentów celnych i innych osób zainteresowanych praktyczną wiedzą w zakresie przygotowania i obsługi przemieszczania wyrobów akcyzowych.
Metody szkoleniowe:
Szkolenie prowadzone jest metodą wykładu z elementami dyskusji z wykorzystaniem autorskiej prezentacji Ms PowerPoint oraz prezentacją systemu w wersji elektronicznej. Wyjaśniamy wątpliwości, odpowiadamy na pytania, analizujemy przykłady.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Przemieszczanie towarów w systemie EMCS PL2 na podstawie ustawy o podatku akcyzowym
- Katalog towarów, dla których wymagane jest użycie systemu EMCS 2PL w świetle zmian ustawy na rok 2023
- Przemieszczanie towarów i przypadki wymagające wykorzystania systemu EMCS 2PL w świetle ustawy akcyzowej.
- Dla kogo jest przeznaczony system EMCS 2PL
- Podmioty przemieszczające wyroby akcyzowe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w obrocie krajowym, wewnątrzwspólnotowym, imporcie i eksporcie przy wykorzystaniu elektronicznego dokumentu administracyjnego e-AD
- Podmioty przemieszczające wyroby poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na terytorium kraju, wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przy wykorzystaniu elektronicznego dokumentu e-DD
- Podmioty dokonujące transakcje wspólnotowe towarów z zapłaconą akcyzą i zastosowanie dokumentu elektronicznego e-SAD
- Wymogi formalne związane z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w zależności od zastosowania systemu
- Rejestracja i uzyskanie odpowiedniego pozwolenia na przemieszczanie wyrobów akcyzowych (zarejestrowany wysyłający, zarejestrowany odbierający, skład podatkowy, podmioty zużywające, podmioty pośredniczące)
- Zabezpieczenie finansowe wymagane do przemieszczania w niektórych wypadkach wyrobów akcyzowych w systemie EMCS 2PL – kto i kiedy jest zobowiązany do złożenia zabezpieczenia akcyzowego
- Narzędzia wykorzystywane do komunikacji podmiotów z administracją celno-skarbową w zakresie przemieszczania wyrobów akcyzowych
- Platforma PUESC jako podstawowe narzędzie, alternatywne środki komunikacji do przesyłania Komunikatów do systemu EMCS 2PL
- Rejestracja użytkowników i narzędzia autoryzacyjne jakie muszą posiadać użytkownicy systemu EMCS 2PL
- Generatory Komunikatów przesyłanych do systemu EMCS 2PL, jako narzędzie do komunikacji z systemem przemieszczania wyrobów akcyzowych
- Tworzenie i obieg komunikatów generowanych w systemie EMCS PL2 jako sposób komunikacji użytkowników i administracji. Czynności związane z obsługą komunikatów w zależności od rodzaju towarów będących przedmiotem przemieszczenia
- Przemieszczanie wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, zarówno w obrocie krajowym, wewnątrzwspólnotowym, imporcie i eksporcie przy wykorzystaniu elektronicznego dokumentu administracyjnego e-AD
- Przemieszczanie wyrobów poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na terytorium kraju, wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przy wykorzystaniu elektronicznego dokumentu e-DD
- Przemieszczenia wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą przy wykorzystaniu dokumentu e-SAD
- Procedura awaryjna w przesyłaniu komunikatów do Systemu EMCS 2PL
- Zakończenie. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi
Wykładowca
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończył specjalizację Prawa celnego w Katedrze Prawa Finansowego.
Jako wieloletni funkcjonariusz celny zdobywał praktyczną wiedzę i doświadczenie w zakresie stosowania przepisów prawa celnego zajmując różne stanowiska w administracji państwowej.
W trakcie kariery zawodowej pracował w międzynarodowych korporacjach zajmując się problematyką celną, zarówno od strony praktycznej (m.in. brał udział w projektach celnych związanych z AEO, uproszczeniami celnymi zagadnieniami VAT w eksporcie), jak i w aspekcie doradztwa i konsultingu celnego. Jego szczególnym zainteresowaniem cieszą się zagadnienia pochodzenia towarów, klasyfikacji taryfowej a także kontroli towarów podwójnego zastosowania.
Aktualnie w wymiarze praktycznym zajmuje się doradztwem w zakresie stosowania przepisów celnych i akcyzowych ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania platformy PUESC.
Posiada licencję agenta celnego, jak również czynnie współpracuje z lokalnymi podmiotami gospodarczymi w zakresie realizacji obowiązków wynikających ze statystyki INTRASTAT, podatku akcyzowego i wielu innych zagadnień związanych z przepisami celnymi i podatkowymi.
Miejsce
Forma realizacji szkolenia wskazana jest na górze strony, bezpośrednio pod terminem szkolenia. Szkolenie może być realizowane:
- ONLINE
- stacjonarnie (w sali szkoleniowej)
- lub hybrydowo (jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE).
W Warszawie nasze szkolenia odbywają się w Centrum Szkoleniowym Golden Floor, w dwóch lokalizacjach, obie są w centrum Warszawy:
- przy ul. Prostej 69 (przy stacji metra Rondo Daszyńskiego)
- lub w budynku Centrum LIM (dawnej siedzibie Hotelu Marriott), Al. Jerozolimskie 65/79, naprzeciwko Dworca Centralnego.
Informację o miejscu szkolenia wysyłamy wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
Cena szkolenia podana jest na górze strony, obok terminu szkolenia i przycisku ZAPISZ SIĘ. Dla szkoleń hybrydowych (realizowanych jednocześnie w sali szkoleniowej i ONLINE) - cena szkolenia różni się w zależności od formy udziału w szkoleniu.
UDZIAŁ W FORMIE ONLINE:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć), zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
UDZIAŁ W FORMIE STACJONARNEJ:
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia (wystawiany pod warunkiem obecności na co najmniej 80% zajęć).
Ważne informacje:
-
Do podanej ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. W przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych, szkolenie podlega zwolnieniu z VAT.
-
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
-
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu. Osoby zainteresowane noclegiem mogą skorzystać z naszej pomocy przy dokonaniu rezerwacji, poniżej informacje o dostępnych możliwościach.
-
SPOSÓB PŁATNOŚCI: Płatność może być dokonana po zrealizowanej usłudze, gdy zgłaszającym jest instytucja publiczna, a także w przypadku innych zgłaszających, o ile taka forma płatności zostanie zaakceptowana przez organizatora. Organizator akceptuje wydłużone terminy płatności. Prosimy o wskazanie preferowanej formy płatności na formularzu zgłoszeniowym.
-
Szczegółowe informacje na temat zasad realizacji usługi znajdują się w Regulaminie
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Poniżej lista hoteli, z którymi współpracujemy i w których możemy dla Państwa dokonać rezerwacji noclegu.
Ważne:
- Ceny noclegów w hotelach mogą się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Nie możemy zagwarantować, że zawsze jest możliwość zarezerwowania noclegu wg podanych poniżej cen minimalnych. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie minimalnej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels.
Ceny minimalne w 2025 roku (są uzależnione od sezonu):
Golden Tulip Warszawa Centrum**** ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
- styczeń-luty oraz lipiec-sierpień: od 460 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 555 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-czerwiec oraz wrzesień-grudzień: od 490 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 585 zł (dwójka ze śniadaniem)
Campanile Warszawa Centrum***, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 582 72 00, www.campanile-warszawa.pl/pl
- styczeń-luty: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 385 zł (dwójka ze śniadaniem)
- marzec-sierpień: od 360 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 415 zł (dwójka ze śniadaniem)
- wrzesień-grudzień: od 400 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 455 zł (dwójka ze śniadaniem)
Premiere Classe Warszawa Centrum*, ul. Towarowa 2, Warszawa
tel. +48 22 624 08 00, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
- styczeń-grudzień: od 270 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 305 zł (dwójka ze śniadaniem)
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę.