Zarządzanie zespołem w pracy zdalnej - jak utrzymać zaangażowanie pracowników i skutecznie realizować zadania w zespole rozproszonym

Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Na szkoleniu poruszymy zagadnienia takie, jak: praca w zespole rozproszonym, praca online, zarządzanie zespołem rozproszonym, menadżer w pracy online, praca zdalna w świecie VUCA, komunikacja w zespole rozproszonym, realizacja celów i delegowanie zadań na odległość, narzędzia wspierające pracę zespołu w trybie home office, rozmowy w pracy zdalnej, spotkania online.

Sprawne zarządzanie zespołem, czyli utrzymanie skuteczności pracowników, ich zaangażowania i motywacji, wymaga szeregu umiejętności. Nie jest to łatwe zadanie, tym bardziej w obecnych czasach, kiedy bardzo często jesteśmy zmuszeni zarządzać zespołem rozproszonym. Na szkoleniu powiemy, jak radzić sobie z wyzwaniami wynikającymi z zarządzania zespołem w pracy zdalnej.

Cele szkolenia:

  • nabycie wiedzy dotyczącej organizacji efektywnej pracy zdalnej,
  • przygotowanie do zarządzania organizacją pracy zespołów rozproszonych, pracujących w różnych systemach,
  • dobór odpowiednich narzędzi wspierających pracę zespołu w trybie home office,
  • poprawa komunikacji z pracownikami w pracy zdalnej,
  • nabycie umiejętności skutecznego motywowania pracowników oraz egzekwowania powierzonych zadań.

Korzyści ze szkolenia:

  • komfort i poczucie spokoju w związku z wykonywanymi codziennie obowiązkami zawodowymi,
  • zbudowanie wizerunku profesjonalnego i kompetentnego lidera, potrafiącego zarządzać zespołem w każdej sytuacji,
  • wzrost efektywności pracy zespołu przekładający się na silną pozycję firmy.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • sposobach motywowania i angażowania pracowników w zespołach rozproszonych,
  • metodach zwiększania efektywność zespołu,
  • efektywnej komunikacji w zespole na odległość,
  • narzędziach delegowania i egzekwowania zadań.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • skutecznego udzielania informacji zwrotnej różnymi kanałami komunikacyjnymi,
  • delegowania zadań osobom w różnych lokalizacjach,
  • wpływania na efektywność i zaangażowanie pracowników podczas pracy zdalnej.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich menedżerów, liderów, superwizorów, kierowników i członków zarządu, których zespół jest rozproszony lub istnieje prawdopodobieństwo pracy zdalnej, by odpowiednio wcześnie się do niej przygotować.

Metody szkoleniowe:

mini wykłady, ćwiczenia praktyczne indywidualne oraz w grupach, dyskusje na forum, odpowiedzi na pytania uczestników

Program

  1. Jak zwiększać efektywność zespołu rozproszonego
  • specyfika pracy zespołu rozproszonego
  • czynniki sukcesu zespołu rozproszonego
  • czym jest zespół rozproszony
  • szanse i zagrożenia dla menedżera
  • brak kontaktu osobistego a realizowane zadania i identyfikacja z firmą
  • czynniki obniżające efektywność zespołu rozproszonego
  • czynniki sukcesu – dobre praktyki
  1. Praca zdalna w świecie VUCA
  • zmiana i nieprzewidywalność jako czynnik determinujący rzeczywistość biznesową
  • środowisko VUCA w jakim obecnie żyjemy (zmienność, nieprzewidywalność – ciągła zmiana) i jego wpływ na działania biznesowe oraz zachowania z uwzględnieniem sytuacji COVID 19
  • psychologiczne aspekty zmiany, czyli dlaczego boimy się zmiany
  • postawy wobec zmiany – jak je identyfikować i na nie wpływać
  • „gdy góra lodowa topnieje” – osiem kroków wprowadzania zmiany wg Johna Kottera
  • algorytm przekazania trudnej decyzji – nieodzowne narzędzie menedżerskie
  1. Komunikacja w pracy z zespołem rozproszonym
  • rutyny zarządcze – podstawowe rodzaje cyklicznych spotkań online z zespołem oraz spotkań indywidualnych
    • standard zorganizowania skutecznej odprawy
    • kiedy robić spotkania
    • kto powinien w nich uczestniczyć
  • twarde i miękkie aspekty spotkań online
  • spotkania każdego tygodnia/w każdym tygodniu – spotkania operacyjne
    • planujące
    • monitorujące
    • weryfikujące
  • przygotowanie expose menedżerskiego w świecie online – algorytm
  1. Realizacja celów i delegowanie zadań na odległość
  • diagnozowanie problemów z delegowaniem zadań
  • jak dobierać zadania dla pracowników a nie pracowników do zadań (zasady i schematy delegowania zadań)
  • co zrobić, jeśli nie mamy wpływu na dobór ludzi w zespole
  • zasada formułowania celu SMART
  • właściwa komunikacja w czasie rozmowy delegującej zadanie – jak unikać błędów oraz przykłady dobrych praktyk
  • trudne sytuacje w delegowaniu zadań
    • co zrobić, kiedy pracownik nie ukończył zadania na czas
    • jak rozmawiać z pracownikiem, który wykonał zadanie niezgodnie z ustaleniami i jakie mogą być przyczyny takich sytuacji
  • narzędziownia motywującego menedżera
    • algorytmy rozmów z pracownikami
    • udzielanie informacji zwrotnej – konstruktywna krytyka
    • rozmowa z groźbą sankcji
    • rozmowa z wykonaniem sankcji

Wykładowca

Menedżer HR z 15 – letnim doświadczeniem we współpracy z  zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym.  Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielonarodowych, funkcjonujących w rozporoszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, obserwowałam i cały czas obserwuję, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskaniu i przekazaniu wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń z zakresu komunikacji – szkoleń na rynku polskim o zagranicznym - pokazało mi, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często i obrazić, pokłócić się, z błahego wydawałoby się powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Stąd w pracy zawodowej i w życiu prywatnym niezmiernie ważna jest umiejętność komunikowania się – słuchania, mówienia – werbalnego i niewerbalnego, i jest to umiejętność, której podstawy można poznać w trakcie szkolenia, ale aby ją utrwalić, konieczna jest ciągła praca nad sobą, swoim stylem porozumiewania się i jego doskonaleniem.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy/zamieszkania. Wymagania: komputer/tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

740,00 zł + 23% VAT = 910,20 zł brutto

740,00 zł + VAT zw = 740,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 169 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 194 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 250 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 287 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - planowany do końca 2021 roku.