Zarządzanie zespołem w pracy zdalnej - jak utrzymać zaangażowanie pracowników i skutecznie realizować zadania w zespole rozproszonym

Warszawa / lub ONLINE
16 września 2021 r., czwartek, godz. 09.00 - 15.00
Warszawa / lub ONLINE
29 listopada 2021 r., poniedziałek, godz. 9.00 - 15.00
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Zagadnienia poruszane na szkoleniu: jak efektywnie pracować w zespole rozproszonym, praca zdalna w świecie VUCA, komunikacja w zespole rozproszonym, realizacja celów i delegowanie zadań na odległość, narzędzia wspierające pracę zespołu w trybie home office.

Sprawne zarządzanie zespołem, czyli utrzymanie skuteczności pracowników, ich zaangażowania i motywacji, wymaga szeregu umiejętności. Dodatkowe wyzwania stoją przed menedżerami, którzy zarządzają zespołem zdalnym.

Cele szkolenia:

  • nabycie wiedzy odnośnie organizacji pracy zdalnej, tak aby była ona efektywna,
  • przygotowanie do zarządzania organizacją pracy w zespołach rozproszonych, pracujących w różnych systemach,
  • dobór odpowiednich narzędzi wspierających pracę zespołu w trybie home office, 
  • poprawa komunikacji z pracownikami w pracy zdalnej,
  • nauczenie się, jak skutecznie motywować pracowników oraz egzekwować wykonanie powierzonych zadań.

Korzyści ze szkolenia: poznanie kluczowych działań, których realizacja będzie wspierać skuteczne zarządzanie zespołami rozproszonymi.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • sposobach motywowania i angażowania pracowników w zespołach rozproszonych,
  • metodach zwiększania efektywność zespołu,
  • tym jak dbać o efektywną komunikację w zespole na odległość,
  • narzędziach delegowania i egzekwowania zadań. 

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • skutecznego udzielania informacji zwrotnej różnymi kanałami komunikacyjnymi, 
  • delegować zadania osobom w różnych lokalizacjach,
  • wpływania na efektywność i zaangażowanie pracowników podczas pracy zdalnej. 

Adresatami szkolenia są wszyscy menedżerowei, liderzy, superwizorzy, kierownicy i członkowie zarządu, których zespół pracuje zdalnie.

Metody szkoleniowe:

mini wykłady prowadzącego, ćwiczenia praktyczne indywidualne oraz w grupach, dyskusje na forum.

Program

  1. Jak zwiększać efektywność zespołu rozproszonego:
  • specyfika pracy zespołu rozproszonego,
  • czynniki sukcesu zespołu rozproszonego,
  • czym jest zespół rozproszony,
  • szanse i zagrożenia dla menedżera,
  • brak kontaktu osobistego a realizowane zadania i identyfikacja z firmą,
  • czynniki obniżające efektywność zespołu rozproszonego,
  • czynniki sukcesu – dobre praktyki.
  1. Praca zdalna w świecie VUCA:
  • zmiana i nieprzewidywalność jako czynnik determinujący rzeczywistość biznesową,
  • środowisko VUCA w jakim obecnie żyjemy (zmienność, nieprzewidywalność – ciągła zmiana) i jego wpływ na działania biznesowe oraz zachowania z uwzględnieniem sytuacji COVID 19,
  • psychologiczne aspekty zmiany, czyli dlaczego boimy się zmiany,
  • postawy wobec zmiany – jak je identyfikować i na nie wpływać,
  • „gdy góra lodowa topnieje” – osiem kroków wprowadzania zmiany wg. Johna Kottera,
  • algorytm przekazania trudnej decyzji – nieodzowne narzędzie menedżerskie.
  1. Komunikacja w pracy z zespołem rozproszonym:
  • rutyny zarządcze – podstawowe rodzaje cyklicznych spotkań online z zespołem oraz spotkań indywidualnych: 
    • standard zorganizowania skutecznej odprawy,
    • kiedy robić spotkania,
    • kto powinien w nich uczestniczyć,
  • twarde i miękkie aspekty spotkań on – line,
  • spotkania każdego tygodnia/w każdym tygodniu – spotkania operacyjne:
    • planujące,
    • monitorujące,
    • weryfikujące,
  • przygotowanie expose menedżerskiego w świecie on – line – algorytm.
  1. Realizacja celów i delegowanie zadań na odległość:
  • diagnozowanie problemów z delegowaniem zadań,
  • jak dobierać zadania dla pracowników a nie pracowników do zadań (zasady i schematy delegowania zadań), 
  • co zrobić, jeśli nie mamy wpływu na dobór ludzi w zespole,
  • zasada formułowania celu SMART,
  • właściwa komunikacja w czasie rozmowy delegującej zadanie – jak unikać błędów oraz przykłady dobrych praktyk,
  • trudne sytuacje w delegowaniu zadań:
    • co zrobić, kiedy pracownik nie ukończył zadania na czas,
    • jak rozmawiać z pracownikiem, który wykonał zadanie niezgodnie z ustaleniami i jakie mogą być przyczyny takich sytuacji,
  • narzędziownia motywującego menedżera:
    • algorytmy  rozmów z pracownikami,
    • udzielanie  informacji zwrotnej – konstruktywna krytyka,
    • rozmowa z groźbą sankcji,
    • rozmowa z wykonaniem sankcji.

Wykładowca

Trenerka, coach, certyfikowany konsultant DISC D3, 12 letni praktyk biznesu. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych „Zarządzania Zasobami ludzkimi” Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyła również Szkołę Trenerów „METRUM” i studia podyplomowe „Zarządzanie zespołem sprzedaży” Akademii Leona Koźmińskiego.

Prowadzi szkolenia i warsztaty związane z rozwojem kompetencji dla kadry zarządzającej, dla zespołów sprzedaży i obsługi klienta oraz dla specjalistów w różnych branż. Zrealizowała ponad 2000 godzin szkoleniowych dla wielu kluczowych firm na rynku polskim.

Podczas pracy z grupami kieruje się praktyczną wiedzą zdobytą w czasie pracy w międzynarodowych korporacjach. Pracuje w oparciu o nowoczesne formy, jakimi są gry szkoleniowe. Łączy praktykę z wiedzą merytoryczną i umieszcza ją w konkretnych sytuacjach biznesowych.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

740,00 zł + 23% VAT = 910,20 zł brutto

740,00 zł + VAT zw = 740,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
16 września 2021 r., czwartek, godz. 09.00 - 15.00
Warszawa / lub ONLINE
29 listopada 2021 r., poniedziałek, godz. 9.00 - 15.00