Zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów w 2023 roku
Szkolenie 1-dniowe
Na szkoleniu ze zmian w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów omówimy m.in. zagadnienia: nowe rodzaje kar, odpowiedzialność związków przedsiębiorców oraz grup kapitałowych za naruszenie prawa konkurencji, nowe uprawnienia Prezesa UOKiK w obszarze konsumenckim: zakup kontrolowany, blokowanie stron internetowych, przeszukanie.
Opis szkolenia
W związku z implementacją do polskiego prawa dyrektywy unijnej zwanej Dyrektywą ECN+ oraz Rozporządzenia UE CPC (Consumer Protection Cooperation), zmieni się ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Celem zmian ma być poprawa skuteczności ochrony konkurencji w krajach członkowskich, m.in. poprzez zwiększenie uprawnień organów kontrolnych. Zmiany dotyczą zarówno samego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i jego organizacji, jak i postępowania przed Prezesem UOKiK (np. trybu przeprowadzania przeszukania), a także kar nakładanych przez Prezesa Urzędu.
Zapraszamy na szkolenie, dzięki któremu dowiedzą się Państwo, jakie zmiany zostaną wprowadzone polskim systemie prawnym w 2023 roku.
Cel szkolenia:
Kompleksowe, szczegółowe i praktyczne omówienie zmian, które wejdą w życie w roku 2023 w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, w tym rozszerzenie odpowiedzialności przedsiębiorców za naruszenia prawa konkurencji i wzmocnienie uprawnień organu antymonopolowego, w szczególności w obszarze konsumenckim, przeszukania UOKiK w firmach.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zmieniających się regulacji prawnych, co pozwoli podjąć odpowiednie kroki w celu przygotowania się do zmian, zwiększy bezpieczeństwo firmy, jej kadry zarządzającej i pracowników oraz zapewni prawne wsparcie w strategicznych i codziennych działaniach biznesowych, w szczególności z udziałem konsumentów.
Uczestnicy dowiedzą się:
- jakie zmiany zostaną wprowadzone w 2022 roku w polskim prawie ochrony konkurencji w wyniku implementacji Dyrektywy ECN+ oraz Rozporządzenia UE CPC (Consumer Protection Cooperation),
- jak zostanie poszerzony katalog kar pieniężnych, które na przedsiębiorców będzie mógł nakładać UOKiK w sprawach antymonopolowych i konsumenckich,
- jakie będą nowe zasady nakładania kar na związki przedsiębiorców, a także jakie ryzyka powoduje uczestnictwo w związkach przedsiębiorców oraz jaki jest zakres odpowiedzialności przedsiębiorców wchodzących w skład grupy kapitałowej, za naruszenie prawa konkurencji,
- jakie nowe narzędzia będzie mógł wykorzystać UOKiK w celu ochrony konsumentów, w tym kiedy i na jakich zasadach pracownicy organu będą mogli dokonać zakupu kontrolowanego,
- w jaki sposób Prezes UOKiK będzie mógł ingerować w treść strony internetowej przedsiębiorcy, w tym kiedy będzie mógł ją całkowicie zablokować,
- jakie są prawa i obowiązki przedsiębiorcy w sytuacji przeszukania przez UOKiK w sprawach konsumenckich - szczegółowe i praktyczne omówienie.
Adresaci szkolenia:
Kadra zarządzająca, kierownicy działów sprzedaży, marketingu, zakupów, prawnicy wewnętrzni oraz oficerowie compliance.
Metody prowadzenia zajęć:
Interaktywna prezentacja z interakcją z uczestnikami / praktyczne case studies / odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości.
Ostatnia godzina szkolenia jest przeznaczona na indywidualne konsultacje, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości, pomoc w rozwiązaniu sytuacji z praktyki uczestników szkolenia.
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Program
- Rodzaje kar pieniężnych nakładanych przez Prezesa UOKiK w sprawach antymonopolowych i konsumenckich oraz sposoby odpowiedniego zabezpieczenia dla:
- firm,
- osób zarządzających.
- Nowe obowiązki i rodzaje kar pieniężnych nakładanych przez Prezesa UOKiK w sprawach antymonopolowych i konsumenckich:
- okresowe,
- proceduralne na osoby fizyczne,
- nakładane na związki przedsiębiorców za naruszenie prawa konkurencji.
- Nowa odpowiedzialność przedsiębiorców wywierających decydujący wpływ za naruszenie prawa konkurencji a dotychczasowa praktyka i orzecznictwo:
- zasady odpowiedzialności,
- sposoby zabezpieczenia.
- Sprawy konsumenckie - zakup kontrolowany a tajemniczy klient – zasady stosowania obu instytucji.
- Sposoby, zasady i skutki ingerencji, w tym blokowania stron internetowych przez UOKiK.
- Przeszukanie UOKiK w siedzibie przedsiębiorcy w sprawach konsumenckich:
- przebieg przeszukania krok po kroku,
- jak odpowiednio się przygotować.
- Sesja pytań i odpowiedzi.
Wykładowca
Ekspert w dziedzinie prawa ochrony konkurencji, nieuczciwej konkurencji, compliance a także gospodarczych sporów sądowych, w tym spraw karno-gospodarczych.
Wieloletnie doświadczenie zdobył we współpracy z wiodącymi zagranicznymi i polskimi kancelariami prawnymi. Doradza podmiotom polskim i międzynarodowym z różnych sektorów, m.in. FMCG, farmaceutycznego, IT oraz mediów.
Tworzy dla klientów skuteczne programy compliance oraz regularnie prowadzi szkolenia w tym zakresie. Reprezentuje klientów w postępowaniach administracyjnych (wyjaśniających i antymonopolowych) przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przed Komisją Europejską oraz w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym oraz Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Członek OIRP w Warszawie, członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji. Bierze udział w pracach legislacyjnych w zakresie polskiego prawa ochrony konkurencji.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy. Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
WIELE SZKOLEŃ REALIZUJEMY HYBRYDOWO, by umożliwić Państwu wybór dogodnej formy udziału w szkoleniu. Część uczestników jest w sali szkoleniowej, a część osób łączy się ze szkoleniem zdalnie. Niezależnie od formy udziału w szkoleniu, zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Cena
690,00 zł + 23% VAT = 848,70 zł brutto
690,00 zł + VAT zw = 690,00 zł - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby - RABAT 5% dla każdego uczestnika.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.
- Współpracujemy z 4 hotelami.
- W poniższych hotelach możemy dokonywać rezerwacji noclegu dla Państwa, w związku z przyjazdem na szkolenie.
- Nie dokonujemy rezerwacji noclegów w innych hotelach, spoza poniższej listy.
- Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem noclegu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt: szkolenia@jgt.pl
Ważne:
- Cena noclegu może się zmieniać w zależności od terminu i wolnych miejsc w hotelu.
- Nie możemy zagwarantować, że w danym terminie hotel dysponuje wolnymi pokojami.
- Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
- Po dokonaniu rezerwacji cena nie ulegnie zmianie.
- Rezerwacja może zostać przez Państwa anulowana do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego przyjazd.
Hotele o różnym standardzie należące do grupy Louvre Hotels (ceny minimalne w 2024 roku):
Hotel Golden Tulip**** ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 480 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 575 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 48 22 582 75 00, https://warsaw-centre.goldentulip.com/pl/
Hotel Campanile***, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 330 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 380 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Premiere Classe*, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 240 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 270 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne: 80 zł za dobę
Hampton by Hilton Warsaw City Centre:
Hotel Hampton by Hilton, ul. Wspólna 72, Warszawa
Koszt przy rezerwacji zależy od terminu i dostępnych miejsc w hotelu.
Średnio ceny kształtują się na poziomie 350-650 zł (jedynka ze śniadaniem) i 450-850 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 317 27 00, https://www.hilton.com/pl/hotels/wawcthx-hampton-warsaw-city-centre/
Korzystanie z parkingu hotelowego jest dodatkowo płatne, konieczność rezerwacji parkingu w wyprzedzeniem