Reklama leku, suplementu diety, kosmetyku, FSMP, wyrobu medycznego – aktualne przepisy prawne i nadchodzące zmiany

Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Proponujemy Państwu szkolenie, które dotyczy kluczowych zagadnień związanych z reklamą w branży regulowanej (produkty lecznicze, suplementy diety, żywność specjalnego przeznaczenia medycznego, wyroby medyczne, kosmetyki).

Na szkoleniu omówimy / przedstawimy:

  • kwestie teoretyczne i praktyczne dotyczące reklamy ww. produktów,
  • najnowsze stanowiska urzędów w zakresie reklamy,
  • argumentację, którą można się posłużyć w przypadku nieprawidłowej reklamy edytowanej przez konkurenta rynkowego,
  • najnowsze propozycje zmian w zakresie reklamy suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych w radiu i telewizji,
  • nowe przepisy prawne zmieniające wymogi dot. reklamy wyrobów medycznych i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego,
  • najczęściej popełniane błędy przez przedsiębiorców w zakresie reklamy, konsekwencje stosowania niezgodnych z prawem deklaracji marketingowych i metod reklamy, w tym grożące kary pieniężne,
  • prawne aspekty związane z reklamą na stronie internetowej, w TV, radiu, poprzez influencerów, blogerów, rekomendacje stowarzyszeń, sponsoring, lokowanie produktu,
  • nowy podatek od reklamy leków!

Szkolenie będzie szczególnie przydatne dla:

producentów, dystrybutorów, suplementów diety, produktów leczniczych, kosmetyków, wyrobów medycznych, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, specjalistów ds. regulacyjnych w firmach farmaceutycznych, regulatory affairs, regulatory manager, pracowników i kierowników działów marketingu firm produkujących i sprzedających suplementy diety, odżywki dla sportowców, produkty lecznicze, kosmetyki, wyroby medyczne, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, kierowników produktu (brand manager), pracowników odpowiedzialnych za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, agencji reklamowych, domów mediowych.

Metody prowadzenia zajęć:
Wykład, ćwiczenia praktyczne – warsztaty, case study, analiza reklam, odpowiedzi na pytania uczestników.

Program

  1. Reklama leków - zagadnienia podstawowe:
    • pojęcie i zakres reklamy,
    • reklama produktów leczniczych a reklama suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych,
    • reklama a informacja,
    • reklama a sponsoring,
    • wyłączenia z pojęcia reklamy.
       
  2. Reklama leków Rx i OTC:
    • reklamy do publicznej wiadomości,
    • reklama pośrednia i przemycana – m.in. lokowanie produktu, marki parasolowe,
    • reklama kierowana do lekarzy i farmaceutów,
    • przekazywanie gadżetów,
    • reklama leku a zakaz reklamy apteki,
    • najnowsze decyzje Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
       
  3. Nowy podatek od reklamy leków?
     
  4. Reklama wyrobu medycznego:
    • aktualne przepisy i wytyczne dot. reklamy,
    • zmiana w przepisach dot. reklamy wyrobów medycznych wynikająca z nowego Rozporządzenia UE w sprawie wyrobów medycznych.
       
  5. Reklama kosmetyku:
    • jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
    • jak stosować marki parasolowe?
    • reklama z wykorzystaniem influencerów,
    • deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny,
    • warsztaty – analiza reklam, case study.
       
  6. Reklama suplementów diety:
    • oświadczenia żywieniowe i zdrowotne,
    • jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
    • jak stosować marki parasolowe?
    • kary za nieprawidłową reklamę,
    • reklama z wykorzystaniem influencerów,
    • reklama na stronie internetowej,
    • warsztaty – analiza reklam, case study.
       
  7. Jak argumentować w sporze dot. nieprawidłowej reklamy?
     
  8. Proponowane zmiany w przepisach prawa.
    • ograniczenia w reklamie suplementów diety, wyrobów medycznych i kosmetyków.
       
  9. Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.

Wykładowca

Prawnik, specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i lekami w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych produktów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.

Miejsce

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Hotele w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Cena noclegu zależy od terminu i wolnych miejsc w Hotelu.
Koszt od 189 zł (jedynka ze śniadaniem), od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Cena noclegu zależy od terminu i wolnych miejsc w Hotelu.
Koszt od 285 zł (jedynka ze śniadaniem), od 322 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Cena noclegu zależy od terminu i wolnych miejsc w Hotelu.
Koszt od 300 zł (jedynka ze śniadaniem), od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

Cena

640,00 zł + 23% VAT = 787,20 zł brutto

640,00 zł + VAT zw = 640,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.