Reklama leku, suplementu diety, kosmetyku, FSMP, wyrobu medycznego – aktualne przepisy prawne i nadchodzące zmiany

Warszawa / lub ONLINE
25 listopada 2020 r., środa, 09.30 - 16.30
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

Zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia: różnice w reklamie, reklama w social media, reklama wykonywana przez influencerów, reklama na targach, reklama do profesjonalistów, marki parasolowe, stosowanie oświadczeń zdrowotnych w reklamie, najczęściej nakładane kary za reklamę.

Cel szkolenia:

Przekazanie praktycznej wiedzy na temat kluczowych zagadnień związanych z reklamą w branży regulowanej (produkty lecznicze, suplementy diety, żywność specjalnego przeznaczenia medycznego, wyroby medyczne, kosmetyki).

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Uczestnicy uzyskają wiedzę i praktyczne wskazówki w zakresie nastepujących zagadnień:

  • kwestie teoretyczne i praktyczne dotyczące reklamy ww. produktów,
  • najnowsze stanowiska urzędów w zakresie reklamy,
  • argumentację, którą można się posłużyć w przypadku nieprawidłowej reklamy edytowanej przez konkurenta rynkowego,
  • najnowsze propozycje zmian w zakresie reklamy suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych w radiu i telewizji,
  • nowe przepisy prawne zmieniające wymogi dot. reklamy wyrobów medycznych i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego,
  • najczęściej popełniane błędy przez przedsiębiorców w zakresie reklamy, konsekwencje stosowania niezgodnych z prawem deklaracji marketingowych i metod reklamy, w tym grożące kary pieniężne,
  • prawne aspekty związane z reklamą na stronie internetowej, w TV, radiu, poprzez influencerów, blogerów, rekomendacje stowarzyszeń, sponsoring, lokowanie produktu,
  • proponowany nowy podatek od reklamy suplementów diety.

Adresaci szkolenia:

producenci i dystrybutorzy suplementów diety, produktów leczniczych, kosmetyków, wyrobów medycznych, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, specjaliści ds. regulacyjnych w firmach farmaceutycznych, regulatory affairs, regulatory manager, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających suplementy diety, odżywki dla sportowców, produkty lecznicze, kosmetyki, wyroby medyczne, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, pracownicy agencji reklamowych i domów mediowych.

Metody prowadzenia zajęć:

Wykład, ćwiczenia praktyczne – warsztaty, case study, analiza reklam, odpowiedzi na pytania uczestników.

Szkolenie aktualnie odbywa się w tybie online, każdy uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.

Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco swój ekran z prezentacją oraz ćwiczeniami. Uczestnicy mogą rówież widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)

Program

  1. Reklama leków - zagadnienia podstawowe:
    • pojęcie i zakres reklamy,
    • reklama produktów leczniczych a reklama suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych,
    • reklama a informacja,
    • reklama a sponsoring,
    • wyłączenia z pojęcia reklamy.
       
  2. Reklama leków Rx i OTC:
    • reklamy do publicznej wiadomości,
    • reklama pośrednia i przemycana – m.in. lokowanie produktu, marki parasolowe,
    • reklama kierowana do lekarzy i farmaceutów,
    • przekazywanie gadżetów,
    • reklama leku a zakaz reklamy apteki,
    • najnowsze decyzje Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
       
  3. Reklama wyrobu medycznego:
    • aktualne przepisy i wytyczne dot. reklamy,
    • zmiana w przepisach dot. reklamy wyrobów medycznych wynikająca z nowego Rozporządzenia UE w sprawie wyrobów medycznych,
    • nowa ustawa o wyrobach medycznych - reklama, kary pieniężne.
       
  4. Reklama produktu kosmetycznego:
    • jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
    • jak stosować marki parasolowe?
    • reklama z wykorzystaniem influencerów,
    • deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny,
    • warsztaty – analiza reklam, case study.
       
  5. Reklama suplementów diety:
    • oświadczenia żywieniowe i zdrowotne,
    • jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
    • jak stosować marki parasolowe?
    • kary za nieprawidłową reklamę,
    • reklama z wykorzystaniem influencerów,
    • reklama na stronie internetowej,
    • podatek od reklamy suplementów diety,
    • warsztaty – analiza reklam, case study.
       
  6. Jak argumentować w sporze dot. nieprawidłowej reklamy?
     
  7. Proponowane zmiany w przepisach prawa.
     
  8. Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.

Wykładowca

Prawnik, specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i lekami w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych produktów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE:

Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Cena

640,00 zł + 23% VAT = 787,20 zł brutto

640,00 zł + VAT zw = 640,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

SZKOLENIE ONLINE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

SZKOLENIE STACJONARNE:

Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena szkolenia nie obejmuje noclegu.

Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.

Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:

Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.

Warszawa / lub ONLINE
25 listopada 2020 r., środa, 09.30 - 16.30