Opis szkolenia
Zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia: wymogi dla osoby odpowiedzialnej, dystrybutora i importera, reklama w social media, co wolno, a czego nie wolno w reklamie kosmetyków, kiedy kosmetyk jest naturalny? nowe kary pieniężne, kontrole inspekcji.
Od 1 stycznia 2019 roku obowiązuje nowa ustawa o produktach kosmetycznych, która nałożyła nowe obowiązki na przedsiębiorców i wprowadziła kary pieniężne. Zapraszamy na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących sprzedaży, oznakowania i reklamy kosmetyków.
Celem szkolenia jest:
- przekazanie uczestnikom wiedzy o aspektach prawnych związanych z wprowadzaniem do obrotu kosmetyków (na wszystkich etapach łańcucha dostaw – produkcja, oznakowanie, import, dystrybucja, sprzedaż, reklama),
- rozwiązanie problemów praktycznych związanych z oznakowaniem i reklamą kosmetyków,
- omówienie aktulanych przepisów dotyczących kosmetyków, które obowiązują od początku 2019 roku – nowa ustawa o produktach kosmetycznych, nowe obowiązki dla przedsiębiorców, nowe kary pieniężne.
Na szkoleniu poruszymy również temat zmian w podatku VAT na kosmetyki w związku z nową ustawą o VAT, która weszła w życie 1 stycznia 2020 r. Część nowych regulacji, w tym nowych uprawnień dla przedsiębiorców, obowiązuje już od listopada 2019 r., część natomiast od kwietnia 2020 r.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Na szkolniu omówimy kwestie praktyczne dotyczące:
- oznakowania kosmetyków,
- notyfikacji w CPNP,
- reklamy z uwzględnieniem deklaracji marketingowych,
- stanowisk organów nadzoru.
Adresaci szkolenia:
producenci, dystrybutorzy, importerzy kosmetyków, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających kosmetyki, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, pracownicy agencji reklamowych, domów mediowych.
Metody szkoleniowe:
Wykład, case study, analiza kwestionowanych reklam kosmetyków, odpowiedzi na pytania uczestników.
W zależności od rozwoju sytuacji, szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej lub online. Dopuszczamy także formę mieszaną, gdzie część osób przebywa w sali szkoleniowej, a część uczestniczy w trybie online.
Podczas szkolenie online, uczestnik przebywa w swoim miejscu zamieszkania / pracy.
Jest zachowana warsztatowa forma szkolenia. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.
By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon / ew. słuchawki i wygodny fotel :)
Program
- Pojęcie kosmetyku:
- z ustawy o kosmetykach,
- z rozporządzenia UE nr 1223/2009.
- Produkty z pogranicza:
- czym są?
- jaka kategoria prawna będzie właściwa dla mojego produktu?
- Kryteria kwalifikacji produktów do grupy kosmetyków.
- Prawidłowa etykieta kosmetyku:
- język oznakowania,
- obowiązkowe elementy oznakowania,
- sposób rozmieszczenia obowiązkowych informacji (opakowanie zewnętrzne, opakowanie bezpośrednie),
- piktogramy zastępujące informacje.
- Obowiązki osób odpowiedzialnych, importerów i dystrybutorów.
- Skład kosmetyków:
- jakie składniki są dozwolone, a jakie zakazane?
- gdzie znajdują się ograniczenia dla składników?
- Dokumentacja kosmetyku.
- Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego.
- Notyfikacja kosmetyku w CPNP od A do Z.
- Reklama kosmetyków:
- jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
- jak stosować marki parasolowe?
- reklama z wykorzystaniem influencerów,
- deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny,
- warsztaty – analiza reklam, case study.
- Omówienie zmian obowiązujących od 1 stycznia 2019 r.:
- nowa ustawa o produktach kosmetycznych,
- nowe obowiązki dla przedsiębiorców,
- system informowania o ciężkich działaniach niepożądanych spowodowanych działaniem kosmetyków,
- kary pieniężne dla przedsiębiorców,
- proponowane ograniczenia w reklamie kosmetyków.
- Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.
Wykładowca
Prawnik, specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i lekami w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych produktów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.
Miejsce
SZKOLENIE ONLINE:
Każdy uczestnik łączy się ze swojego miejsca pracy / zamieszkania. Wymagania: komputer / tablet z dostępem do Internetu, wyposażony w mikrofon, opcjonalnie słuchawki. Link dostępowy do szkolenia dostarczymy z wyprzedzeniem 1-dniowym.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena
640,00 zł + 23% VAT = 787,20 zł brutto
640,00 zł + VAT zw = 640,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
SZKOLENIE ONLINE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
SZKOLENIE STACJONARNE:
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.
Cena nie obejmuje noclegu.
Jeśli są Państwo zainteresowani zarezerwowaniem miejsca w hotelu korzystając z naszego pośrednictwa - prosimy o kontakt.
Cena noclegu zależy od terminu i od wolnych miejsc w hotelu. Im wcześniej dokonamy rezerwacji, tym łatwiej o miejsce w hotelu i uzyskanie dobrej ceny.
Współpracujemy z hotelami znajdującymi się w pobliżu miejsca szkolenia:
Podane niżej ceny obowiązują do końca 2020 roku (specjalna promocja)
Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 140 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 165 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl
Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Koszt: od 190 zł (jedynka ze śniadaniem) i od 227 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl
Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Aktualnie trwa remont hotelu - do 2021 roku.