Kosmetyki – aktualne regulacje i zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2019 r.

Warszawa
30 września 2019 r., poniedziałek (09.30-16.30)
alt Pobierz pełne informacje
Masz pytania odnośne
tego szkolenia?
Skontaktuj się z nami:

Opis szkolenia

1 stycznia 2019 roku weszła w życie nowa ustawa o produktach kosmetycznych, uchwalona przez Sejm 4 października 2018. Nowe prawo nakłada nowe obowiązki na przedsiębiorców i wprowadza kary pieniężne.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących sprzedaży, oznakowania i reklamy kosmetyków.

Omówimy kwestie praktyczne dotyczące:

  • oznakowania kosmetyków,
  • notyfikacji w CPNP,
  • reklamy z uwzględnieniem deklaracji marketingowych,
  • stanowisk organów nadzoru.

Zaprezentowane zostaną także wymogi nowej ustawy o produktach kosmetycznych, nowe obowiązki dla podmiotów uczestniczących w produkcji i obrocie kosmetykami oraz kary pieniężne.

Celem szkolenia jest:

  • przekazanie uczestnikom wiedzy o aspektach prawnych związanych z wprowadzaniem do obrotu kosmetyków (na wszystkich etapach łańcucha dostaw – produkcja, oznakowanie, import, dystrybucja, sprzedaż, reklama),
  • rozwiązanie problemów praktycznych związanych z oznakowaniem i reklamą kosmetyków,
  • omówienie zmian w przepisach dotyczących kosmetyków, które weszły w życie 1 stycznia 2019 roku – nowa ustawa o produktach kosmetycznych, nowe obowiązki dla przedsiębiorców, nowe kary pieniężne.

Na szkoleniu poruszymy również temat zmian w podatku VAT na kosmetyki, planowanych od stycznia 2020 roku. Cześć nowych reguacji, w tym nowych uprawnień dla przedsiębiorców ma sznasę wejść w życie już od kwietia 2019 r.

Szkolenie będzie szczególnie przydatne dla:

producentów, dystrybutorów, importerów kosmetyków, pracowników i kierowników działów marketingu firm produkujących i sprzedających kosmetyki, kierowników produktu (brand manager), pracowników odpowiedzialnych za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, agencji reklamowych, domów mediowych.

Metody szkoleniowe
Wykład, case study, analiza kwestionowanych reklam kosmetyków, odpowiedzi na pytania uczestników.

Program

  1. Pojęcie kosmetyku:
    • z ustawy o kosmetykach,
    • z rozporządzenia UE nr 1223/2009.
       
  2. Produkty z pogranicza:
    • czym są?
    • jaka kategoria prawna będzie właściwa dla mojego produktu?
       
  3. Kryteria kwalifikacji produktów do grupy kosmetyków.
     
  4. Prawidłowa etykieta kosmetyku:
    • język oznakowania,
    • obowiązkowe elementy oznakowania,
    • sposób rozmieszczenia obowiązkowych informacji (opakowanie zewnętrzne, opakowanie bezpośrednie),
    • piktogramy zastępujące informacje.
       
  5. Obowiązki osób odpowiedzialnych, importerów i dystrybutorów.
     
  6. Skład kosmetyków:
    • jakie składniki są dozwolone, a jakie zakazane?
    • gdzie znajdują się ograniczenia dla składników?
       
  7. Dokumentacja kosmetyku.
     
  8. Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego.
     
  9. Notyfikacja kosmetyku w CPNP od A do Z.
     
  10. Reklama kosmetyków:
    • jak tworzyć prawidłowe deklaracje marketingowe?
    • jak stosować marki parasolowe?
    • reklama z wykorzystaniem influencerów,
    • deklaracje: „nr 1”, hipoalergiczny, ekologiczny, organiczny,
    • warsztaty – analiza reklam, case study.
       
  11. Omówienie zmian obowiązujących od 1 stycznia 2019 r.:
    • nowa ustawa o produktach kosmetycznych,
    • nowe obowiązki dla przedsiębiorców,
    • system informowania o ciężkich działaniach niepożądanych spowodowanych działaniem kosmetyków,
    • kary pieniężne dla przedsiębiorców,
    • proponowane ograniczenia w reklamie kosmetyków.
       
  12. Pytania, dyskusja, wyjaśnienie wątpliwości.

Wykładowca

Prawnik, specjalizuje się w obsłudze firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety, kosmetykami, wyrobami medycznymi i lekami w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych produktów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na europejskim prawie żywnościowym.

Miejsce

Miejsce szkolenia zlokalizowane w centrum Warszawy, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 10-15 minut.

Na 4 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia skontaktujemy się z Państwem i przekażemy szczegółowe informacje na temat lokalizacji szkolenia.

Hotele w pobliżu miejsca szkolenia:

Hotel Premiere Classe, ul. Towarowa 2, Warszawa
Cena noclegu zależy od terminu i wolnych miejsc w Hotelu.
Koszt od 189 zł (jedynka ze śniadaniem), od 214 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 06, www.premiere-classe-warszawa.pl/pl

Hotel Campanile, ul. Towarowa 2, Warszawa
Cena noclegu zależy od terminu i wolnych miejsc w Hotelu.
Koszt od 285 zł (jedynka ze śniadaniem), od 322 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. +48 22 582 72 04, www.campanile-warszawa.pl/pl

Hotel Golden Tulip, ul. Towarowa 2, Warszawa
Cena noclegu zależy od terminu i wolnych miejsc w Hotelu.
Koszt od 300 zł (jedynka ze śniadaniem), od 365 zł (dwójka ze śniadaniem)
tel. 22 582 72 09, www.goldentulipwarsawcentre.com

Cena

640,00 zł + 23% VAT = 787,20 zł brutto

640,00 zł + VAT zw = 640,00 zł brutto - w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

Warszawa
30 września 2019 r., poniedziałek (09.30-16.30)